Fandom

Pokepèdia

Ampharos

1.066pàgines en
aquest wiki
Add New Page
Discussió0 Share

Ampharos
Imatge de Ampharos
#181 Ampharos
デンリュウ (Denryu)

[am.fa.ros]
J:055 · H: · S:– · K:

Informació
Espècie: Llum
Tipus: Tipus elèctric.gif
Habilitat: Elect. estàt.
MésDW
Pes: 61,5 kg
Alçada: 1,4 m
Grup Ou: Monstre
Camp
Gènere: Mascle 50%
Femella 50%
Hàbitat: Prada
Color: Groc
Generació: Segona
Petjada: Petjada de Ampharos
Crit:
Ítems: Cap
Ampharos és un Pokémon de tipus elèctric introduït en la segona generació. És l'evolució de Flaaffy i l'última evolució de Mareep. Aquest és el nº 055 en Johto i en nº 181 en la Pokédex Nacional.

Etimologia del nom Edit

El seu nom prové de la paraula anglesa amper, amper, unitat amb la qual es mesura la intensitat de corrent elèctric i la paraula provinent del grec antic pharos que servia per a denominar els fars, el primer dels quals es va situar en la Illa de Pharos.

El seu nom en japonès, Denryu, prové de les paraules, "Denki" traduït electricitat i "Ryu" que significa drac, el que significa drac elèctric ("Denryu").

Podria ser una referència al Déu japonès Kirin, que es diu que és una girafa que llança llamps amb els quals malmet i paralitza al seu contrincants, igual que Ampharos.

Biologia Edit

Ampharos sembla un petit drac amb banyes. A diferència de les seves preevolucions, aquest no sembla una ovella. Se suposa que d'eixa aparença procedeix el seu nom en japonès.

Usa la bella i brillant llum de la seva cua per a comunicar-se amb altres Ampharos. És emprat de vegades en els fars per la intensa llum que pot produir en la punta de la seva cua. En l'antiguitat la gent usava la llum d'aquests Pokémon per a comunicar-se un amb un altre quan estaven lluny. Es creu que si Flaaffy evoluciona a Ampharos de nit, la lluentor de la seva cua serà molt més intensa. La seva llum es veu des de l'espai.

És un Pokémon vegetarià, s'alimenta en els grans pasturatges del món Pokémon o de la presa de baies dels arbres de les prades.

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori