Fandom

Pokepèdia

Articuno

1.066pàgines en
aquest wiki
Add New Page
Discussió0 Share

Articuno
Imatge de Articuno
#144 Articuno
フリーザー (Furīzā)

Articúno
J:235 · H: · S:– · K:

Informació
Espècie: Au congeladora
Tipus: Tipus gel.gif Tipus volador.gif
Habilitat: Pressió
Mantell NiviDW
Pes: 55,4 kg
Alçada: 1,7 m
Grup Ou: No pot criar
Gènere: Sense gènere
Hàbitat: Rar
Color: Blau
Generació: Primera
Petjada: Petjada de Articuno
Crit:
Ítems: Cap
Articuno és un Pokémon llegendari del tipus gel/volador pertanyent a la primera generació. És una de les tres aus llegendàries.

Etimologia Edit

El nom d'Articuno ve del terme anglès artic (àrtic) per ésser del tipus gel, i del terme espanyol unisc per ser la primera au llegendària. El nom en japonès ve de l'anglès Freezer que significa congelador.

En francès el seu nom Artikodin ve de la unió de la deformació de la paraula artic (àrtic en anglès) i Odin (un dels Déus més importants de la mitologia nòrdica)

Biologia Edit

És un Pokémon bellíssim que ho podem trobar en quasi tots els jocs que recorren la regió Kanto. És normalment vist en les glaceres. Té una personalitat molt honorable. És un Pokémon solitari, però molt poderós si s'enfureix.

Fisiologia Edit

Articuno és un enorme ocell de color blavós, amb una cresta més fosca en el cap, del mateix color que la seua llarga cua en forma de cinta brillant, del seu cos acomiada una sèrie de cristalls gelats que brillen amb una bella lluentor blavosa. Aparentment està basat en un Quetzal, au molt comuna i preciosa de centreamèrica, encara que a l'ésser de tipus gel, el seu plomatge varia pel que fa als colors originals del quetzal.

La temperatura corporal d'aquest Pokémon ronda el punt de congelació de l'aigua (0ºC), el que li dóna el to blavós del seu cos; sembla ser que odia la calor, se sent més a gust com més fred fa. Aquest Pokémon sol passejar de nevada en nevada. Moltes vegades ajuda a escaladors de muntanyes nevades en problemes.

Notablement molt poderós, és capaç de congelar la humitat de l'aire amb el batre de les seues enormes ales, provocant enormes torbs sense esforç.

Normal Esquena
Articuno Articuno
No té gènere
Articuno no té diferència de gènere perquè és un Pokémon llegendari.
Veure totes les diferències

Hàbitat Edit

Articuno habita en les Illes Escuma, (en la illa de gel) rarament se li pot veure en altres llocs degut al fet que, al ser llegendari, s'aconsegueix amagar molt bé; però viatja per tot el món portant l'hivern. Es diu que s'apareix als muntanyencs perduts en llocs nevats per a guiar-los i protegir-los cap al camí, cosa que ens parla d'un Pokémon honorable i de bons sentiments.

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori