Fandom

Pokepèdia

Ash Ketchum

1.066pàgines en
aquest wiki
Add New Page
Discussió0 Share

Ash Ketchum
Ash Ketchum
Il·lustració d'Ash
Informació
Nom japonès サトシ (Satoshi)
Gènere Masculí
Llar Poble Paleta
Regió Kanto
Primera aparició Pikachu, t'escullo a tu (CAT) / Pokémon, t'escullo a tu (EUA) ‹№›
Contrapart joc Roig
Contrapart manga Red (manga)
Vegeu més imatges d'aquest personatge

Ash Ketchum (サトシ Satoshi en japonès) de Poble Paleta, és el personatge i protagonista principal de la sèrie d'anime Pokémon i ha aparegut en tots els episodis regulars des del primer episodi.

La sèrie gira entorn d'ell i l'aventura Pokémon que emprèn al costat dels seus amics. Brock, Misty durant la sèrie original, May/Aura durant la Saga Advanced Generation, Dawn/Maya durant la Saga Diamant i Perla, l'actual, Iris i Dente durant la catorzena temporada.

La seva mare, Delia Ketchum, també ha aparegut molt en l'anime.

Història Edit

Temp. 1 - 5 Edit

Ash sempre ha somiat en ser un mestre Pokémon i quan va complir 10 anys va anar al laboratori del Professor Oak per a aconseguir el seu primer Pokémon, com tot xiquet que volia convertir-se en entrenador. Originalment va pensar en elegir a Squirtle, però Ash va acabar quedant-se amb Pikachu ja que, com que va arribar tard, tots els altres havien estat elegits i aquest era l'únic disponible; i així va començar la seva aventura.

Principalment el seu Pikachu no el volia degut a que era un Pokémon de prova del Professor Oak, es per aquest motiu que aquest no va voler seguir en la seva Pokéball i sempre acompanya a Ash al seu costat (EP001). Amb el temps el vincle entre ell i Ash va créixer i ambdós es van fer grans amics.

Va començar com un inexpert entrenador, però va aconseguir aprendre i millorar amb els seus amics Misty i Brock, capturant Pokémon, suportant les burles del seu rival Gary i vencent als líders de gimnasos a Kanto, va abastar entrar a la Lliga Pokémon, on fou eliminat per Ritchie quedant entre els millores 16. Més tard viatjaria per les Illes Taronja, junt al seu nou amic Tracey, on venç a Drake, líder del Grup Taronja. Va continuar per Johto, on va aconseguir el vuitè lloc en la Lliga Pokémon.

Pokémon Edit

Quan Ash viatja a una aventura distinta, sempre captura Pokémon de la regió que recorre. Els ha aconseguit de molt diversos tipus: de tipus elèctric Pikachu, de tipus normal Aipom, de tipus volador Pidgeot, de tipus bestiola Butterfree, de tipus planta Grotle, de tipus foc Cyndaquil, de tipus aigua, Lapras, de tipus verinós Muk, de tipus lluita Primeape, de tipus gel Glalie, de tipus terra Donphan, de tipus fantasma Haunter, i del tipus roca Larvitar, encara que aquests dos últims no es consideren Pokémon d'Ash, només acompanyants.

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori