Fandom

Pokepèdia

Baia

1.066pàgines en
aquest wiki
Add New Page
Discussió0 Share

Una baia (berry en anglès, きのみ en japonés), és una petita fruita que pot ser d'un o de la combinació de diversos d'aquests cinc sabors: picant (spicy), sec (dry), dolç (sweet), amarg (bitter) i àcid (sour). Hi ha baies de diferents classes i efectes i només es poden recol·lectar de manera natural en les regions de Johto (només en la segona generació), Hoenn i Sinnoh. En les altres regions és possible aconseguir-les però per altres mètodes. Van ser introduïdes a partir de la segona generació en la qual l'entrenador podia equipar objectes als Pokémon en una batalla. No obstant això, els Pokémon no poden utilitzar ni les pocions ni objectes per a augmentar les característiques tipus Defensa X.

A l'equipar una baia a un Pokémon, aquest la usarà automàticament durant el combat quan ho veja convenient (alteració d'estat, reducció de Pg...; l'activació de la baia varia segons de la qual es tracte). En la segona generació les baies estaven molt limitades respecte a la seva disponibilitat, ja que només es podia obtenir una per arbre al dia.

A Pokémon Robí i Safir es van afegir més baies, es van canviar els noms de les antigues i el temps que necessiten per a créixer a partir de llavors és variable segons el tipus de baia plantada. Per a això s'han de plantar en un sòl fèrtil i regar-les amb la Regadora; com més es reguen, més baies donarà l'arbre. A Pokémon Roig Foc i Verd Fulla s'obtenen de tres formes: equipades en Pokémon salvatges, amb l'habilitat Recollida, o com objectes ocults al llarg de tota la regió; es guarden en el Sac baies.

Les baies poden ser liquades a Pokémon Robí i Safir en la liquabaies, amb l'obtenció de Pokécubs, mentre que en Pokémon Diamant i Perla es converteixen en Pokochos amb la Pokochera, en ambdós casos per a augmentar les característiques dels Pokémon per a els Concursos.

En Pokémon Or HeartGold i Plata SoulSilver les baies no es poden trobar en els arbres (només creixen bonguris). Les maneres d'aconseguir-les són: capturant a un Pokémon que les tinga equipades, que ta mare en el joc te les compre amb els diners que et guarda, intercanviant parts per baies a un tipus en Ciutat Malva o Ciutat Fúcsia, rebent-les d'alguns entrenadors registrats en el Pokégear després de guanyar-los en una batalla o que algun d'ells et cride per a regalar-te alguna.

En Pokémon Negre i Blanc no creixen les baies, encara que certs Pokémon les duen amb si; tampoc es poden passar baies de regions anteriors mitjançant el Pokétransfer degut que no permet transferir Pokémon amb objectes. No obstant, diversos entrenadors (en general Pokécol·lectors i Rangers) al ser derrotats et lliuraran diferents baies. L'única manera d'aconseguir gran varietat de baies i conrear-les per un mateix és a Pokémon Dream World.

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori