Fandom

Pokepèdia

Butterfree

1.066pàgines en
aquest wiki
Add New Page
Discussió0 Share

← Metapod | Butterfree | Weedle →
Butterfree
Imatge de Butterfree
#012 Butterfree
バタフリー (Batafurī)

Bá.ter.fri
J:026 · H:214 · S:– · K:

Informació
Espècie: Papallona
Tipus: Tipus bestiola.gif
Habilitat: Ullcompost
Pes: 32 kg
Alçada: 1,1 m
Grup Ou: Bestiola
Gènere: Mascle 50%
Femella 50%
Hàbitat: Bosc
Color: Blanc
Generació: Primera
Petjada: Petjada de Butterfree
Crit:
Ítems: Pols plata

Butterfree és un Pokémon tipus bestiola/volador pot aprendre atacs del tipus psíquic i verí. És pertanyent a la primera generació. És l'última evolució de Caterpie.

Etimologia Edit

El seu nom és el resultat de la combinació de les paraules Butterfly (papallona) i free (lliure).

El seu nom francès, Papilusion, ve de les paraules Papillon (Papallona) i ilusion (il·lusió), possiblement per saber alguns moviments de tipus psíquic.

BiologiaEdit

El disseny dels seus ulls és bàsicament igual al d'una papallona comuna. El seu cos està dividit en dues parts: cap i tronc. Posseeix el mateix disseny d'ales que una papallona comuna. Pot allunyar-se fins a 10 km per a cercar mel, extraure-la i dur-la al seu niu.

En època d'aparellament diposita el menjar en els arbres i posa els ous de Caterpie per a després anar a recol·lectar mel de les flors.

Fisiologia Edit

Butterfree és una papallona Pokémon atractiva que posseeix uns grans ulls rojos, un cos de color porpra fosc, dos menudes mans i dos peus; a diferència de les sis potes que posseeixen les papallones en la vida real. Les seves ales blanques estan cobertes per una pols tòxica i són impermeables a l'aigua, gràcies a elles pot volar fins a en els dies que tenen un clima inestable, com les pluges, fortes tempestes, cosa que molts insectes com Beautifly (altre Pokémon bestiola/volador), no poden fer.

Butterfree s'alimenta arreplegant, tots els dies, la mel, anant de flor en flor. És capaç de veure flors madures a sis milles de distància gràcies als seus ulls composts.

L'època d'acoblament dels Butterfree és a la fi de l'estiu, és a dir al començar la tardor; cadascun ha de trobar una parella per a poder posar els ous després de l'aparellament. Alguns entrenadors alliberen als seus Butterfree després de l'estiu perquè puguen posar ous.

És sorprenentment semblat a Beautifly, els processos evolutius dels quals són molt similars. També se sembla molt a Venonat, doncs tenen diversos trets físics en comú, com el seu color, ulls, potes i boca.

Habilitats especials Edit

En la batalla, Butterfree bat les seves ales amb gran velocitat per a alliberar una pols que queda en l'aire, afeblint a l'enemic amb una varietat d'estats alterats, de manera que Butterfree puga escapar de la batalla o seguir en ella amb més avantatge. Depenent de la pols que bata en les seues ales, el seu rival pot caure dormit (somnífer), immòbil (paralitzador), i fins i tot greument intoxicat (pols verí). Butterfree té també una capacitat moderada d'utilitzar poders telepàtics i atacs psíquics, tals com confusió o psicorraig.

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori