Fandom

Pokepèdia

Caterpie

1.066pàgines en
aquest wiki
Add New Page
Discussió0 Share

Caterpie
Imatge de Caterpie
#010 Caterpie
キャタピー (Caterpie)

/ka.ter.pi/
J:024 · H: · S:– · K:

Informació
Espècie: Eruga
Tipus: Tipus bestiola.gif
Habilitat: Pols escut
Pes: 2,9 kg
Alçada: 0,3 m
Grup Ou: Bestiola
Gènere: Mascle 50%
Femella 50%
Hàbitat: Bosc
Color: Verd
Generació: Primera
Petjada: Petjada de Caterpie
Crit: noicon
Ítems: Cap
Caterpie (キャタピー Caterpie) és un Pokémon de tipus bestiola pertanyent a la primera generació. Té l'aparença i un desenvolupament semblant al dels cucs de seda i pot evolucionar en Metapod al nivell 7 i més tard en Butterfree al nivell 10. És conegut per ser el primer Pokémon capturat per Ash Ketchum, protagonista de l'anime de Pokémon.

EtimologiaEdit

El seu nom deriva de l'anglès caterpillar (eruga, animal amb el qual comparteix alguns trets).

El seu nom francès, Chenipan, prové de les paraules chenille (eruga) i pan (grimpar, enfilar-se, probablement pel seu hàbit de pujar als arbres i viure allí en les seves copes).

BiologiaEdit

Caterpie és un Pokémon pacífic i no massa fort, habitualment no es veu implicat en enfrontaments amb els altres Pokémon del seu hàbitat. Pot trobar-se en boscos poblats de nombrosos arbres on fa els seus nius. Sempre se li veu al costat d'un grup de Caterpie o acompanyat d'altre Pokémon insecte, rares vegades es troba a soles.

Ja que Caterpie està basat en una eruga, pot llançar una gran quantitat de fina i resistent seda per la seva boca. A l'evolucionar aquesta s'endureix ràpidament fins al punt de formar una dura cuirassa, amb la qual aquest Pokémon entra al seu estat de nimfa.

FisiologiaEdit

Caterpie està basat en un disseny estilitzat dels cucs eruga; té menuts peus amb ventoses en els seus extrems que li permeten grimpar arbres i parets sense major esforç. És un Pokémon bastant estés, sobretot per la zona de Kanto. Caterpie és un Pokémon relativament feble, i com a tal ha desenvolupat adaptacions per a la seva supervivència.

La seva característica més notable són les seves brillants antenes color roig sobre el seu cap. Aquestes, juntament amb els seus grans ulls, ajuden a ahuixar depredadors. Aquest Pokémon és capaç de produir una substància que desprèn un pudor de la seva antena. Comparteix moltes característiques físiques amb Wurmple i Weedle, tenint a més, una línia evolutiva molt similar.

A més el seu cos acaba en un signe d'exclamació, el qual és completat pels cercles grocs que té als costats.

Diferència de gènereEdit

Habilitats EspecialsEdit

El seu color verdós li ajuda a confondre's entre la vegetació dels boscos on habita, i les ventoses de les seves potes li permeten grimpar qualsevol tipus de superfície i fins i tot caminar pels sostres. A més és capaç d'emetre una terrible pesta a través de les seues antenes quan se sent amenaçat. [modifica] Hàbitat

Caterpie pot ser oposat usualment en zones boscoses o alguna copa d'un arbre, com el Bosc Verd.

DietaEdit

D'apetit voraç, es passa el dia menjant fulles fresques amb la finalitat de reunir la suficient energia per a evolucionar. Una vegada que ha menjat prou s'embolica en un capoll de seda que es transforma en una cuirassa, Metapod.

ComportamentEdit

Els Caterpie creixen molt ràpidament, pel que menja voraçment per a omplir les seves reserves d'energia. Una vegada hagen finalitzat la seva etapa com larva, ell mateix s'embullarà en la seva pròpia saliva solidificada, entrant a una nova etapa. A pesar de ser un Pokémon idoni per a principiants, molts els repel·leixen, pel fet de ser un Pokémon tipus bestiola.

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori