Wikia

Pokepèdia

Charmander

Discussió0
1.028pàgines en
aquest wiki
Charmander
Imatge de Charmander
#004 Charmander
Hitokage (ヒトカゲ)

[char.mán.der]
J:229 · H: · S:

Informació
Espècie: Sargantana
Tipus: Tipus foc.gif
Habilitat: Mar flames
Poder solarDW
Pes: 8,5 kg
Alçada: 0,6 m
Grup Ou: No pot criar
Drac
Gènere: Mascle 87,5%
Femella 12,5%
Hàbitat: Muntanya
Color: Roig
Generació: Primera
Petjada: Petjada de Charmander
Crit: noicon
Ítems: Cap

Charmander (ヒトカゲ Hitokage) és un Pokémon de tipus foc pertanyent a la primera generació. És un dels Pokémon inicials que poden triar els entrenadors que comencen la seva aventura a Kanto. És també un dels Pokémon inicials en la saga Pokémon Món Misteriós, i es pot triar com a company.

Etimologia Edit

El seu nom és una contracció de les paraules angleses char (carbonitzar, cremar) i salamander (salamandra, un amfibi que segons algunes llegendes mitològiques viu en les flames).

Biologia Edit

El Charmander és un petit llangardaix bípede. Les seves característiques de foc són ressaltades per la seva tonalitat de pell ataronjada i la seva cua envoltada de flames, que la té al igual que les evolucions Charmeleon i Charizard i alguns altres Pokémons de tipus foc com Chimchar. La intensitat amb la qual brilla la cua indica l'estat físic i emocional del Pokémon. Quan té una intensitat inferior a la normal significa que està dèbil i que la seva salut està en perill, però quan te la intensitat normal és que està sa i alegre. I quan està encara més intensa que normalment és que està furiós, i si se li torna de color blau és que ha trobat un adversari poderós i digne d'ell. I si es donés el cas que la flama desaparegués, el Charmander es moriria.

No moren necessàriament al caure al aigua, però si s'hi estan uns minuts de més els hi podria costar la vida. La pluja tampoc l'afecta gaire ni es pot debilitar, però li surt vapor. Les cries sovint es cremen amb el foc de la seva pròpia cua.

Té una nutrició heteròtrofa, com que no pot fabricar la seva pròpia matèria orgànica s'ha d'alimentar de la matèria orgànica produïda per altres éssers vius. És omnívor i pot arribar a estimar molt al seu entrenador.

ComportamentEdit

Charmander és sens dubte el més afable de la seva línia d'evolució. La seva salut i emocions poden ser fàcilment llegits prenent esment a la flama en la punta de la seva cua. Per exemple, si la flama que creix de cop i volta, el Charmander és probable que s'emprenye, i tal vegada fins i tot amb un atac de ràbia. És escàs en la naturalesa. La majoria són Pokémon nacionals, criats per a ser distribuïts com a Pokémon inicials pel Professor Oak. Com a tals, són considerats com de bon comportament. Sovint és considerat com el Pokémon més difícil per a començar, ja que té un desavantatge enfront dels dos primers líders de Gimnàs de Kanto (Brock i Misty).

Hi ha alguns que ho trien de totes maneres per la impressió que és més fort que Bulbasaur o Squirtle. No obstant, tot i que que un Charmander sens dubte pot arribar a ser un Pokémon molt poderós, la seva força en la batalla hi és molt estretament vinculada a la seva condició i la salut. Per tant, com un incendi real, ha de ser atés de manera regular i no de forma tibant o descurada. La majoria d'entrenadors no han de tenir problemes amb açò, encara que els impacients que potser esperen que siga molt fort tindran dificultats greus per a elevar el nivell d'aquest Pokémon.

DietaEdit

La seva dieta és la dieta omnívora habitual d'un Pokémon. Solen caçar i recol·lectar en petits grups, i criden als altres si qualsevol tipus d'aliments n'és trobat.

Hàbitat Edit

Els Charmander són molt poc usuals en estat salvatge, i com a molt es poden trobar en zones càlides com les proximitats dels volcans o sinó en muntanyes escarpades. No viuen en zones molt altes i els llocs on viuen solen ser força rocosos.

Normal Esquena
Charmander Charmander Charmander Charmander

Evolució Edit

El Charmander evolucionarà a Charmeleon en el nivell 16. Més endavant evolucionarà a Charizard en el nivell 36.

Charmander.png

Charmander
Nivell 16
Charmeleon.png

Charmeleon
Nivell 36
Charizard.png

Charizard

Estadístiques de combat Edit

PS Atac Defensa At. especial Def. especial Velocitat
Base 39 52 43 60 50 65
Màxims (naturalesa favorable) 282 223 203 240 218 251

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori