Fandom

Pokepèdia

Cofagrigus

1.066pàgines en
aquest wiki
Add New Page
Discussió0 Share

Cofagrigus
Imatge de Cofagrigus
#563 Cofagrigus
デスカーン (Desukarn)

[Cofágrigus]
J:– · H: · S:– · K:

Informació
Espècie: Sepultura
Tipus: Tipus fantasma.gif
Habilitat: Mòmia
Pes: 76,5 kg
Alçada: 1,7 m
Grup Ou: Mineral
Amorf
Gènere: Mascle 50,0%
Femella 50,0%
Color: Groc
Generació: Cinquena
Petjada: Petjada de Cofagrigus
Crit: noicon
Ítems: Cap

Cofagrigus és un Pokémon de tipus fantasma introduït en la cinquena generació. És l'evolució de Yamask. Els seus quatre braços són quatre espectres.

EtimologiaEdit

El seu nom prové de la combinació de les paraules coffin (taüt en anglès), sarcofagus (sarcòfag en anglès) i egregious (atroç en anglès).

El seu nom en francès "Tutankafer", prové de Tutankamon, un faraó de l'antic Egipte, i de la paraula fèretre en català.

El seu nom en japonès ve de desu , sufix que s'utilitza per a dir death (mort en anglès) i kaan podria entendre's com can (llanda en anglès) pel que el seu nom es podria traduir com Deathkan (traduït literalment com llanda de la mort o llanda mortal).

BiologiaEdit

En antigues llegendes, una vegada es va dir que Cofagrigus podia menjar éssers humans i convertir els seus cossos sense vida en mòmies. També té l'habilitat de formar dos parells de braços que pot amagar com forma de defensa. El seu veritable rostre està cobert per unes peces que es llisquen cap a fora quan Cofagrigus es desperta. En té quatre braços dels quals pot utilitzar dos per a detenir al seu rival i atacar-lo amb els altres dos braços.

Ell i la seva preevolució eren els companys de reis i faraons pel que no és d'estranyar trobar-los en piràmides o en ruïnes.

FisiologiaEdit

Cofagrigus és un sarcòfag de color blau i groc amb els ulls rojos, un rostre amenaçador, amb quatre mans de banús que semblen ser ombres. Té uns blancs ullals aguts que li fan crear un somriure burleta, i té patrons cridaners. També sembla que estiguera banyat en or.

AlimentacióEdit

Abans es creia que Cofagrigus es menjava als éssers humans, però ara se sap que no és veritat i que el que li agrada són les llavors d'or.

ComportamentEdit

Cofagrigus imita un taüt elegant per a atraure als incauts lladres de tombes per després sancionar-los.

Diferència de gènereEdit

Normal Esquena
Cofagrigus Cofagrigus Cofagrigus Cofagrigus

Evolució Edit

Yamask evoluciona a Cofagrigus en el nivell 34. Cofagrigus no evoluciona.

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori