Fandom

Pokepèdia

Dialga

1.066pàgines en
aquest wiki
Add New Page
Discussió0 Share

Dialga
Imatge de Dialga
#483 Dialga
ディアルガ (Dialga)

[Diál.ga]
J:– · H: · S:149 · K:

Informació
Espècie: Temporal
Tipus: Tipus acer.gif Tipus drac.gif
Habilitat: Pressió
TelepatiaDW
Pes: 683,0 kg
Alçada: 5,4 m
Grup Ou: No pot criar
Gènere: Sense gènere
Color: Blanc
Generació: Quarta
Petjada: Petjada de Dialga
Crit: noicon
Ítems: Cap

Dialga és un Pokémon llegendari d'acer/drac. Té llegendes en la mitologia de Sinnoh. Controla el temps (cronològic). Protagonista de Pokémon Diamant i enemic de Palkia l'ésser que controla l'espai (el que ocupen les coses).

Dialga.jpg

Etimologia Edit

El nom tant en anglès com en japonès prové de daiyamondo (diamant en japonès) i fa referència al cos de Dialga, ja que aquest té un diamant incrustat (Diamansfera).

Biologia Edit

Segons la mitologia local de Sinnoh, després que Arceus creés a Dialga va començar a córrer el Temps.

Dialga és el Pokémon que controla el temps i assegura la seva continuïtat. Sempre que Celebi viatja pel temps, ho fa supervisat per Dialga. Si Dialga i Palkia es troben a l'Esquerda de l'Espai-Temps i utilitzen els seus poders, es desencadenarà un enorme cataclisme entre les seves dimensions. Amb el diamant que té en el pit dispara el seu potent atac Distorsió, atac que pot alterar el temps. Pocs Pokémon resisteixen aquest potent atac, i si ho fan, no es quedaran en bon estat. Pot parar el temps per poder atacar d'una forma massiva.

Dialga Primari Edit

Apareix únicament en Pokémon Món Misteriós: Exploradors del Temps i Exploradors de la Foscor i Pokémon Món Misteriós: Exploradors del Cel. És un Dialga primitiu que no té emocions i que només busca perpetuar la seva forma actual. Quan comença a ensorrar la Torre del Temps comença la paràlisi del planeta, causant que Dialga perdi el control de si mateix convertint-se en el Dialga Primari. És posseït per la foscor. Dialga primari canvia la seva habilitat de pressió per intimidació, la qual evita que el protagonista atac. El seu orbe es torna de color vermell i algunes ratlles s'han tornat grogues. Dialga primari és l'enemic final. Apareix al nivell 48 i no és reclutable, per la qual cosa és molt difícil de derrotar.

Dialga Primario MM2.png

Dialga Primari

EvolucióEdit

Dialga és un Pokémon Llegendari, per la qual cosa no té evolució.

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori