Fandom

Pokepèdia

Feraligatr

1.066pàgines en
aquest wiki
Add New Page
Discussió0 Share

Feraligatr
Imatge de Feraligatr
#160 Feraligatr
オーダイル (Ordile)

Fe-ra-li-guéi-tor
J:009 · H: · S:– · K:

Informació
Espècie: Gran gargamella
Tipus: Tipus aigua.gif
Habilitat: Torrent
Pes: 88,8 kg
Alçada: 2,3 m
Grup Ou: Monstre
Aigua 1
Gènere: Mascle 87,5%
Femella 12,5%
Hàbitat: Aigua dolça
Color: Blau
Generació: Segona
Petjada: Petjada de Feraligatr
Crit: noicon
Ítems: Cap

Feraligatr (オーダイル Ordile) és un Pokémon de tipus aigua introduït en la segona generació. És l'evolució de Croconaw i l'última evolució de Totodile, un dels inicials de Johto.

Etimologia Edit

El seu nom prové de les paraules en anglès feral (ferotge) i aligator (ligàtor, caiman, pel seu aspecte). El seu nom veritable és Feraligator, però a causa dels límits de 10 lletres (5 a Japó) en els jocs seu nom es va veure reduït a Feraligatr.

El seu nom japonès, Ordile (Ōdairu), podria provenir de 王 ō (rei), 皇 ō (emperador) o 大 ō (gran) i digues-li és una referència a crocodile (cocodril en anglès).

El seu nom francès, Aligatueur, prové de les paraules aligator (ligàtor, caiman) i tueur (assassí).

Biologia Edit

Està basat en un caiman. Encara que també pot estar basat en un espinòsaure. És de color blau clar, té unes plaques en els braços, cuixes i cua. Té una taca de color groc clar, com el Totodile, res més que al ventre. En el seu llom té unes aletes dorsals de color vermell.

És molt més gran i pesat que els seus preevolucions, així com més ferotge, a més de tenir força en les seves mandíbules, l'adquireix també en els seus braços, fent-ho un oponent molt difícil de derrotar. Quan un Feraligatr ha tancat la seva mandíbula sobre un oponent, no el deixarà anar fins que l'oponent sigui vençut.

Es tracta de l'evolució final més gran d'un Pokémon inicial de tipus aigua, encara que no la més pesada, però s'afirma que quan aquest pokémon creix molt a vegades no és capaç ni de posar-se dempeus.

Quan les femelles posen ous el pare sempre està present. Defensa el seu progenitor a mort, per això és massa perillós acostar-se a un quan aquest té cura dels ous de la femella, ja que aquesta, en deixar els ous sobre el niu, s'allunya fins que els mateixos surtin de la closca. El sexe dels petits Totodile depèn de la localització on estiguin, si és un lloc càlid i sec, la majoria seran mascle, en canvi, si és un lloc fred, la majoria de Totodile nascuts dels ous seran femelles.

Sol competir amb pel territori i pel menjar (Hippowdon), presenciar una d'aquestes lluites és molt perillós, ja que només utilitzen cops físics, com triturar o mossegada.

Alimentació Edit

Com al ferotge depredador en què es basa, Feraligatr passa hores sota l'aigua fins que un Pokémon desprevingut s'acosta a prendre aigua, i amb la velocitat d'un sobtat esclat ataquen amb les seves poderoses mandíbules. S'ha vist atacant Tauros, Miltank, Mareep (que són les seves preses habituals), si té sort podrà atacar un Noctowl o un Altaria en una branca d'un arbre. Diu la gent que van veure un Feraligatr atacar un Hippowdon i després portar l'aigua per menjar-se'l.

EvolucióEdit

Totodile evoluciona a Croconaw en el nivell 18. Croconaw llavors evoluciona a Feraligatr en el nivell 30. Feraligatr no evoluciona més.

Totodile.png

Totodile
Nivell 18
Croconaw.png

Croconaw
Nivell 30
Feraligatr.png

Feraligatr

Curiositats Edit

  • El seu veritable nom és Feraligator però com només hi pot haver en un nom 10 lletres es va quedar en Feraligatr.
  • En els sprits de Pokémon Cristall, de front un Feraligatr normal és de color blau. No obstant això, d'esquena, té el mateix color verdós que un Feraligatr brillant. Això es deu al fet que no van canviar els sprites de l'esquena de Feraligatr en Pokémon Cristall, conservant els de Pokémon Or i Plata. A partir d'aquest joc Feraligatr passa a ser de color blau.
  • El dibuix groc que posseeix en el seu pit era blanc en la segona generació de la mateixa manera que la seva mandíbula inferior.
  • En Pokémon Diamant, Perla i Platí, la llengua de Feraligatr brillant és vermella. No obstant això, en la mateixa generació, en Or Cor i Plata Ànima, aquesta és de color blau, igual que a Pokémon Cristall i Pokémon Esmeralda. A més, el sprite frontal també ha estat renovant, lluint un to blau més clar.
  • Al llarg de la segona a la quarta generació a Feraligatr l'han redissenyat el seu cos passant d'un pokémon robust en les versions Or, Plata i Cristall a alguna cosa més estilitzat (i menys ferotge) mostrant més una semblança a cocodril que a un dinosaure en Diamant, Perla, Platí, HG i SS ja en la quarta generació.

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori