Fandom

Pokepèdia

Geodude

1.066pàgines en
aquest wiki
Add New Page
Discussió0 Share

Geodude
Imatge de Geodude
#074 Geodude
Ishitsubute (イシツブテ)

yí.o.dud
J:034 · H:057 · S:031 · K:

Informació
Espècie: Roca
Tipus: Tipus roca.gif Tipus terra.gif
Habilitat: Cap roca
Robustesa
Vel sorraDW
Pes: 20,0 kg
Alçada: 0,4 m
Grup Ou: Mineral
Gènere: Mascle 50%
Femella 50%
Hàbitat: Muntanya
Color: Marró
Generació: Primera
Petjada: Petjada de Geodude
Crit: noicon
Ítems: Pedraeterna (5% Plantilla:RSM/D/P)
Geodude és un Pokémon de la primera generació de tipus roca/terra i apareix comunament en rutes muntanyenques i en l'interior de les coves.

Etimologia Edit

El seu nom està format per la combinació de les paraules geo (terra en grec) i dude (argot de registre col·loquial de la paraula tipus en referència a algú). També podria venir de la paraula anglesa Geode (geoda, les quals són roques volcàniques amb menuts minerals en el seu interior) i la paraula dude.

El seu nom en japonès, Ishitsubute, ve de Ishi, (pedra), i tsubute, que significa pedra llançada, com el projectil d'un tirador; pel que significaria literalment pedra llançant pedres.

Biologia Edit

Els Geodude habiten en les muntanyes que escalen a pols amb els seus forts braços, dormen profundament, enterrats fins a la meitat dins del sòl i, a causa de la seva gran semblança amb una roca, la gent sovint s'ensopega amb ells. Mesuren la seva força xocant repetidament contra el terra.

Acostuma viure en grup juntament amb les seves evolucions, Graveler i Golem. No se sap exactament que menja, encara que s'estima que s'alimenta de roques.

És un Pokémon indispensable per a aquells entrenadors que preferisquen els tipus roca i és un habitual company de muntanyencs.

Normal Esquena
Geodude Geodude Geodude Geodude

Evolució Edit

Geodude evoluciona a Graveler en el nivell 25. Graveler evoluciona a Golem intercanviant-lo amb altre entrenador.

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori