Fandom

Pokepèdia

Gimnàs Pokémon

1.066pàgines en
aquest wiki
Add New Page
Discussió0 Share

Un gimnàs Pokémon (Pokémon gym en anglès) és un edifici on es disputen batalles Pokémon. Estan presidits per un líder de gimnàs.

Els gimnasos oficials de la Lliga Pokémon atorguen una medalla a l'entrenador que aconseguisca derrotar al líder del gimnàs. Hi ha gimnasos oficials per tota la regió, i per a poder accedir a la Lliga Pokémon de cada regió és necessari aconseguir les 8 medalles lluitant contra tots els líders de la regió.

Cada gimnàs està especialitzat en un tipus de Pokémon i moviments, o diversos. Això pot donar avantatge als entrenadors que s'enfronten amb el líder, però els ajuda a entrenar i preparar-se per a les estratègies de cada tipus, sobretot si pretenen derrotar a tots els líders.

Dins del gimnàs no només està el líder, sinó que has de superar una espècie d'endevinalla i derrotar a altres entrenadors que s'encarreguen de lluitar contra qui intenta reptar al líder, per a descartar a tots aquells entrenadors que no siguen capaços de derrotar-los i, per tant, no tinguen nivell suficient com per enfrontar-se al líder. També podrem trobar a un conseller al costat de l'entrada, que ens donarà consells per a enfrontar-nos al líder; a partir de la cinquena generació ens donarà a més aigua fresca per a enfrontar-nos al líder.

Després de derrotar al líder, l'entrenador rep una medalla que certifica el seu triomf davant el líder i li permetrà entrar en la Lliga Pokémon quan haja reunit 8 medalles de la regió.

En els videojocs el líder també obsequia a l'entrenador amb una màquina tècnica (MT), i que sol ser un dels moviments que formen part de l'estratègia que ha usat el líder per a combatre. Algunes medalles permeten usar màquines ocultes (MO) fora de combat i fan que els Pokémon de l'entrenador que es van obtenir per intercanvi li obeïsquen fins a cert nivell.

En tots els gimnasos, tot just comença el combat amb el líder, sonarà altre "tema musical", que és una de les moltes diferències entre un combat normal i un combat per medalla.

Líders de gimnàsEdit

Article principal: Líder de gimnàs

Un líder de gimnàs (gym leader en anglès), és el millor entrenador d'un gimnàs Pokémon. Si un entrenador guanya a un líder de gimnàs, aquest, rebrà una medalla del líder. A més, en els videojocs, també es recompensa amb una MT, que ensenya un dels moviments emprats pel líder. En les regions de Kanto, Johto, Hoenn, Sinnoh i Tessèlia el nombre de gimnasos oficials per regió són 8, però és possible que es troben més a causa de l'aparició de medalles distintes en l'anime.

Encara que siguen similars, els Asos del Front de Batalla no es consideren líders de gimnàs.

Llista de gimnasosEdit

KantoEdit

Arxipèlag TaronjaEdit

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori