Fandom

Pokepèdia

Jolteon

1.066pàgines en
aquest wiki
Add New Page
Discussió0 Share

Jolteon
Imatge de Jolteon
#135 Jolteon
サンダース (Sandāsu)

Yólteon
J:182 · H: · S:165[1] · K:

Informació
Espècie: Llampec
Tipus: Tipus elèctric.gif
Habilitat: Absor. elec.
Pes: 24,5 kg
Alçada: 0,8 m
Grup Ou: Camp
Gènere: Mascle 87,5%
Femella 12,5%
Hàbitat: Ciutat
Color: Groc
Generació: Primera
Petjada: Petjada de Jolteon
Crit: noicon
Ítems: Cap

Jolteon és un Pokémon de tipus elèctric introduït en la primera generació. És una de les 8 evolucions possibles d'Eevee.

Etimologia Edit

El seu nom prové de la paraula jolt (sacsejar, podria ser en referència a una sacsejada elèctrica) i eon, el nom que anava a tenir originalment Eevee. També pot ser de volt (volt) i eon. El seu nom en japonès, "Thunders", es refereix a "Trons" en anglès.

El seu nom francès, Voltali, ve de la paraula volt (volt) i el sufix li, que s'afegeix a tota la família evolutiva d'Eevee.

BiologiaEdit

Jolteon està basat en una rabosa. Presenta una sèrie de punxes que s'assemblen als rajos d'una tempesta. El coll es blanc, mentre que la resta del seu cos és intensament groc, i els seus ulls son negres. Quan es sent amenaçat, espantat o furiós, les seves cèlul·les generen un nivell baix d'electricitat que amplificada per la electricitat estàtica de la seva pell per llançar rajos. 

El seu caràcter es molt variable, pot estar content, però al poc enfadar-se, per lo que es pot dir que te un caràcter difícil de tractar. Els Jolteon solen ser arrogants i egocèntrics, optimistes segurs de si mateixos, molt nerviosos i amb un temperament fort. Sol sofrir rabietes d'ansietat, un tant rebel, però amb molt lideratge. Gràcies a la seva habilitat, Abs. electricitat, pot recuperar vida en combat si rep un atac elèctric com Raig, Puny Tro o Placatge Elèctric. 

Jolteon pot aprendre així mateix atacs elèctric poderosos com Tro o Ullal Llamp , i atacs que no li corresponen per tipus: Pin misil , Doble Patada o Atac Sorra.

HàbitatEdit

Els Jolteon viuen aprop de les centrals elèctriques per rebre més energia elèctrica, que absorbeixen amb la seva habilitat. També ixen durant les tempesta elèctriques per poder recarregar la seva energia.

EvolucióEdit

Evoluciona d'Eevee amb una Pedra Tro.

ReferènciesEdit

  1. Solament a Pokémon Platí, gràcies a l'expansió de la Pokédex.

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori