Fandom

Pokepèdia

Kyogre

1.066pàgines en
aquest wiki
Add New Page
Discussió0 Share

Kyogre
Imatge de Kyogre
#382 Kyogre
カイオーガ (Kaiōga)

[Ká.io.ger]
J:– · H:198 · S:– · K:

Informació
Espècie: Conca mar
Tipus: Tipus aigua.gif
Habilitat: Plugim
Pes: 352,0 kg
Alçada: 4,5 m
Grup Ou: No pot criar
Gènere: Sense gènere
Hàbitat: Aigua salada
Color: Blau
Generació: Tercera
Petjada: Petjada de Kyogre
Crit: noicon
Ítems: Cap

Kyogre és un Pokémon llegendari de tipus aigua introduït a la tercera generació. En la mitologia, es coneix a Kyogre com el Pokémon que va estendre la superfície dels mars fent que diluviara i creant sismes submarins. Ha salvat de la sequera a molta gent. És el Pokémon insígnia de l'Equip Aqua i el major enemic de Groudon, el qual va crear els continents. Després d'un combat contra aquest, que va acabar en cataclisme, es va sumir en un profund somni. És la mascota de Pokémon Safir.

EtimologiaEdit

El seu nom en anglès probablement ve quasi directament del significat en japonès.

El seu nom en japonès és difícil de desxifrar. Separant-lo vam trobar les paraules ō (rei), l'expressió Kai podria significar aoi (blau), o Kai-kai que és el controlador de l'aigua en un important mite a la Xina; i ga podria expressar-se tal vegada com chigainai (sens dubte) o saigai (desastre). Per tant hi ha dos possibles significats que serien Sens dubte el Rei blau o Rei blau del desastre. Encara que també podria significar Gran orca de l'oceà ja que el nom japonès de Kyogre també podria venir d'oceà i d'orca.

Biologia Edit

Kyogre té forma de peix de proporcions colossals, ja que amida 4,5 metres i pesa 352 quilos. Kyogre està basat en una barreja: el cos d'un Glaucus atlanticus i les taques blanques i el cap d'una orca, ja que el nom japonès de Kyogre ve d'oceà i d'orca, una mica així com la gran orca de l'oceà. És l'enemic mortal de Groudon i comparteix amb l'un tret fisiològic, que són les marques en color roig del seu cos, marques que Groudon té en color negre, aquestes marques semblen ser que tenen una relació amb els Pokémon que dominen l'aigua, la terra i el cel: Kyogre, Groudon i Rayquaza, però aquest últim té aquestes marques de diferent forma i de color groc. Kyogre i Groudon són enemics acèrrims i només Rayquaza els pot aturar.

Kyogre controla el mar fent grans ones tan solament movent una aleta. Aquest Pokémon és quasi imparable quan es posa furiós ja que pot provocar un tsunami tan gran com un edifici de 120 pisos. Es creu que si ho volgués, aquest Pokémon podria fer que el planeta sencer s'inundés. Encara així, Kyogre és bastant pacífic, excepte quan baralla amb el seu gran enemic, Groudon.

Normal Esquena
Kyogre Kyogre
No té gènere
Kyogre no té diferència de gènere perquè és un Pokémon llegendari.
Veure totes les diferències

Evolució Edit

Kyogre no té evolució ni evoluciona de cap Pokémon ja que és llegendari.

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori