Fandom

Pokepèdia

Lanturn

1.066pàgines en
aquest wiki
Add New Page
Discussió0 Share

Lanturn
Imatge de Lanturn
#171 Lanturn
ランターン (Lantern)

J:175 · H:182 · S:– · K:

Informació
Espècie: Llum
Tipus: Tipus aigua.gif Tipus elèctric.gif
Habilitat: Absor. elec.
Il·luminació
Absorbeix aiguaDW
Pes: 22,5 kg
Alçada: 1,2 m
Grup Ou: Aigua 2
Gènere: Mascle 50%
Femella 50%
Hàbitat: Aigua salada
Color: Blau
Generació: Segona
Petjada: Petjada de Lanturn
Crit: noicon
Ítems: Part groga
Escama marina

Lanturn és un Pokémon de tipus aigua/elèctric introduït en la segona generació. És la forma evolucionada de Chinchou.

Etimologia Edit

El seu nom prové de la unió de les paraules angleses lantern (llanterna) i urn (Urna), la qual cosa ens indica que el nom de Lanturn està basat en un fanal, la qual cosa encaixa amb la seva espècie (Llum).

Per altra banda el seu nom japonès, Lantern, és simplement la paraula llanterna en anglès.

Biologia Edit

Lanturn sembla un peix abissal o peix rap combinat amb una espècie de dofí, però de tots els peixos abissals és el peix ham amb el qual comparteix més semblant. D'aquest hereta les seues curioses antenes que s'il·luminen. Les antenes en el seu cap són probablement una modificació de la seua aleta dorsal, la qual va evolucionar a través dels anys per a la seua supervivència en les grans profunditats. En el final de les antenes té dos orbes, que contenen una colònia de bacteris que genera una reacció química que acaba per produir electricitat, d'una manera similar a la d'un bacteri. Lanturn emet així la seua pròpia llum, amb la qual a més d'il·luminar el seu pas, també encega a les seves preses[1].

És un Pokémon alegre, viu principalment en mars i rius afluents, a causa de les seves descàrregues elèctriques és poc comú que es relacione amb altres Pokémon, sol viure en grups, encara que hi ha alguns mascles solitaris.

Aquest Pokémon té una dieta carnívora, s'alimenta d'altres Pokémon aquàtics com Goldeen. Sol competir amb Lumineon pel menjar en les profunditats del mar. Se'ls sol anomenar "les estrelles marines" per la llum que emeten.

ReferènciesEdit

  1. Segons l'episodi ¡Todos en camino! (CAT) / ¡Hi ha que començar el camí! (EUA) ‹№›, en el qual és el Pokémon triat de la pregunta Qui és eixe Pokémon?/Quin és aquest Pokémon?. La resposta inclou com informació: «Aquest Pokémon cega a les seves preses amb llamps de llum» (vegeu imatge).

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori