Fandom

Pokepèdia

Meowth

1.066pàgines en
aquest wiki
Add New Page
Discussió0 Share

Meowth
Imatge de Meowth
#52 Meowth
ニャース (Nyāsu)

/'mjauθ/ [miáuz]
J:136 · H: · S:– · K:

Informació
Espècie: Gat aranya
Tipus: Tipus normal.gif
Habilitat: Recollida
Expert[1]
NerviosismeDW
Pes: 4,2 kg
Alçada: 0,4 m
Grup Ou: Camp
Gènere: Mascle 50%
Femella 50%
Hàbitat: Ciutat
Color: Groc
Generació: Primera
Petjada: Petjada de Meowth
Crit:
Ítems: Llavor (5%)

Meowth és un Pokémon de tipus normal introduït en la primera generació, és la preevolució de Persian. Destaca conegut en l'anime per ser el Pokémon acompanyant del Team Rocket.

Etimologia Edit

El seu nom ve del so que fa el gat en anglès, meow (mèu en anglès), i la paraula mouth (boca en anglès), fent referència a la seva boca; d'ací el joc de paraules que Jessie fa en la versió americana, dient-li "Shut your big Meowth!". Açò es perd en altres doblatges, sent traduït com "Acopa el bec, Meowth!".

El seu nom en japonès no és molt diferent al d'anglès ja que nya és el so que els japonesos utilitzen per a fer referència el miol dels gats.

Biologia Edit

És un Pokémon amb aparença de gat, i està basat en el Maneki-neko (gat de la sort). En el seu cap porta un amulet (una antiga moneda japonesa feta d'or cridada Koban) en forma de moneda, símbol de la bona fortuna al Japó. D'ací apareix el seu principal atac dit dia de pagament, que consisteix en llançar moltes monedes a l'oponent que aparentment ixen del seu cap. També és reconegut per tenir un color amb un to semblant al beix i un to marró al final de cada pota del darrere i cua, fins i tot obté to negre en cada orella.

Li agraden els objectes brillants i sobretot els objectes rodons. Se li ha vist miolant per les nits perquè la gent li llance objectes per a callar-lo, així aquest Pokémon aconsegueix molts objectes brillants. Si aquest Pokémon s'enfureix mostrarà les seves arpes, les quals s'estenen diversos centímetres.

Encara que visca en la ciutat la gent intenta evitar-lo perquè quan et descures t'acaba furtant objectes de valor. Viu en carrerons foscs per a poder atacar per sorpresa.

Se'ls coneix també per tenir una rivalitat nata amb la seva evolució Persian, ja que aquesta última sempre exerceix un lideratge que no sempre és just sobre les bandades de Meowth. Algunes bandades de Meowth trien al seu líder per consens. A pesar de tenir una aparença desnerida i vaga pot ser molt fidel al seu entrenador si es cria correctament, fins i tot pot ser un bon company per als xiquets o una bona mascota per a tenir a casa.

Hàbitat Edit

Aquest Pokémon habita en llocs propers en les ciutats, però també és vist en llocs de camp obert com en prades o com també és vist en grans mansions amb jardí.

Normal Esquena
Meowth Meowth Meowth Meowth

ReferènciesEdit

  1. L'habilitat expert va ser afegida en la quarta generació.

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori