Fandom

Pokepèdia

Onix

1.066pàgines en
aquest wiki
Add New Page
Discussió0 Share

Onix
Imatge de Onix
#95 Onix
イワーク (Iwark)

/'o.niks/ [ó.niks]
J:062 · H: · S:034 · K:

Informació
Espècie: Serp roca
Tipus: Tipus roca.gif Tipus terra.gif
Habilitat: Cap roca
Robustesa
Armadura fràgilDW
Pes: 210,0 kg
Alçada: 8,8 m
Grup Ou: Mineral
Gènere: Mascle 50%
Femella 50%
Hàbitat: Caverna
Color: Gris
Generació: Primera
Petjada: Petjada de Onix
Crit: noicon
Ítems: Pedra dura (5%)
Onix és un Pokémon de tipus roca/terra pertanyent a la primera generació. És la preevolució d'Steelix.

Etimologia Edit

El seu nom ve de la roca mineral semipreciosa del mateix nom: Ònix.

Biologia Edit

Onix és un dels Pokémon més curiosos pel seu aspecte físic, tenint forma similar a la d'un cuc fet de roca. A pesar de la seva enorme grandària (més de 8 metres) pesa molt poc. Investigacions recents van demostrar que en realitat Onix és buit per dins, exceptuant la zona del cap, on es troba el seu cervell imantat. Aquest cervell imantat és el que li ajuda a no perdre's en les profunditats de la terra quan excava i és també el responsable que les parts d'Onix es mantinguen unides (si Onix no fos del tipus terra, un canvi en el magnetisme del seu cos podria desmuntar-lo com a un joguet).

Quan naix un Onix en estat salvatge, se submergeix en el fons de la terra. Allí, diversos minerals es van unint al seu cos, i l'alta pressió del subterrani els comprimeix, fent-los cada vegada més i més resistents, però aquest Pokémon es manté sempre buit, com una geoda. Un Onix emergeix a la superfície adés arriba als 6 metres de llarg, aproximadament després del seu primer any de vida.

Pot viure centenars d'anys, sent un dels Pokémon més longeus, i pot créixer fins a 10 metres de terme mitjà a l'arribar a adult. Tot i això, l'Onix més llarg registrat va pertànyer a Bruno, membre de l'Alt Comandament de l'Altiplà Anyil. El seu Onix va arribar a uns sorprenents 16 metres de longitud, quasi el doble que unisc comú.

Onix no és un Pokémon molt territorial degut al fet que no ha de protegir fonts de menjar, ja que no s'alimenta. Solament mossega pedres per a afilar les seves gargamelles. Les femelles són abundants, i àdhuc s'està investigant quin és el rol que compleixen realment en la reproducció d'aquest Pokémon. És per aquest motiu que en una mateixa cova o muntanya és comú veure diversos Onix vivint en grup harmoniosament.

Normal Esquena
Onix Onix Onix Onix

Evolució Edit

A partir de la segona generació, Onix evoluciona a Steelix intercanviant-lo amb altre entrenador quan va equipat amb l'objecte revestiment metàl·lic. En la primera generació Onix no té evolució ni evoluciona de cap Pokémon.

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori