Fandom

Pokepèdia

Pikachu

1.066pàgines en
aquest wiki
Add New Page
Discussió0 Share

Pikachu
Imatge de Pikachu
#025 Pikachu
ピカチュウ (Pikachū)

/pi.ˈka.ʧu/
J:022 · H:156 · S:104 · K:

Informació
Espècie: Ratolí
Tipus: Tipus elèctric.gif
Habilitat: Elect. estàt.
ParallampsDW
Pes: 6,0 kg
Alçada: 0,4 m
Grup Ou: Camp
Fada
Gènere: Mascle 50%
Femella 50%
Hàbitat: Bosc
Color: Groc
Generació: Primera
Petjada: Petjada de Pikachu
Crit:
Ítems: Cap

Pikachu és un Pokémon de tipus elèctric pertanyent a la primera generació. Evoluciona a Raichu (mitjançant una Pedra Tro), i a partir de la segona generació, la seva preevolució és Pichu (del qual evoluciona per felicitat). És molt famós per ser la mascota de la marca Pokémon i per ser el Pokémon inicial d'en Ash Ketchum en la sèrie d'animació.

L'espècie d'en Pikachu està basada en un ratolí elèctric.

Etimologia Edit

El seu nom prové de la unió de les paraules en japonès pika, que és el nom d'un lagomorf (l'ordre al que pertanyen conills i llebres) d'origen a Amèrica del Nord i Àsia, els ocotònids, i chuchu que és l'onomatopeia japonesa per al so dels ratolins.

Biologia Edit

Pikachu emmagatzema una gran quantitat d'electricitat en les seves galtes. Aquestes semblen carregar-se elèctricament durant la nit mentre dorm. De vegades deixa anar unes petites descàrregues quan s'acaba de despertar. Les galtes són les que generen electricitat, però aquesta és conduïda i descarregada per la punta de la seva cua produint descàrregues elèctriques, que augmenten de poder depenent de l'estat d'ànim de Pikachu. Moltes vegades, en les tempestes s'ajunten i absorbeixen electricitat dels llamps.

Fisiologia Edit

Pikachu és un menut rosegador la morfologia el qual es troba basat en un animal dit pika, el qual és parent dels conills i habita principalment en les prades nord-americanes.

El seu cos és de color groc amb ratlles cafè en la seva esquena i la base de la cua, amb la punta de les seves orelles de color negre, i pols elèctrics rojos en les seves galtes. Té una cua amb forma de llamp, en els mascles, però en les femelles la punta de la cua té forma de cor.

EP039 Bandada de Pikachu (2).png

Bandada de Pikachu.

Hàbitat Edit

Pikachu creix en àrees amb altes quantitats d'activitat elèctrica natural. És un Pokémon prou corrent.

Se li pot trobar en camps amb abundants arbustos de baies i fins i tot en alguns boscos amb menuts rius i llacunes per a hidratar-se. Hi ha una colònia de Pikachu bastant coneguda al Bosc Verd, de Kanto.

És normal que els Pikachu de vegades s'endinsen en la ciutat a la recerca de menjar si hi ha escassesa en el seu hàbitat, encara que són molt tímids amb els humans. Solen viure en bandades.

EP039 Pikachu agafant una poma.png

Pikachu agafant una poma.

Alimentació Edit

Pikachu és oposat en general menjant baies en estat salvatge.

De vegades, en comptes de grimpar als arbres, fa servir petites descàrregues elèctriques contra la base de les baies, soltant-les i fent que caiguen al sòl. Després les torra emetent una descàrrega sobre elles. També en cas de no trobar baies podran menjar insectes menuts com Caterpie.

EP039 Pikachu ajuntant les seves galtes.png

Pikachu ajuntant les seves galtes a mode de joc. També es pot veure un Pikachu dormint.

Comportament Edit

Per a defensar-se dels seus depredadors, Pikachu empra tant la seva electricitat com la seva velocitat per a sobreviure. De totes maneres alguns Pokémon com Rhyhorn, són immunes als seus xocs elèctrics; els Pikachu intentaran retirar-se, el que no sempre és possible degut al fet que aquests Pokémon són de contextura obesa, fent-los un blanc fàcil.

Alguns Pokémon, com Ariados, fan teranyines per a capturar-los desprevinguts.

Habilitats especials Edit

Degut al fet que és feble cos a cos, té l'habilitat d'alliberar descàrregues elèctriques d'intensitat variable, gràcies als seus pols elèctrics residents en les seves galtes.

Aquests poden guardar i conduir l'electricitat a la seva cua per a alliberar descàrregues, boles de llum o tan sols centelleigs per a defensar-se dels seus atacants, ja siga en batalla sota el comandament d'un entrenador, o com forma d'autodefensa en estat salvatge.

D'altra banda, és totalment incapaç de descarregar electricitat si està en presència de camps magnètics poderosos, el que li causa símptomes semblants als d'un refredat.

Normal Esquena
Pikachu Pikachu Pikachu Pikachu
Les femelles tenen un tall triangular en la cua, assemblant la seva
forma a la d'un cor. En els mascles, la forma imita a un llamp.

EvolucióEdit

En Pichu evoluciona a un Pikachu en arribar en un cert nivell d'amistat amb el seu entrenador, pujant un nivell. En Pikachu evoluciona a un Raichu donant-li una Pedratro.

Pichu.png              amistat+nivell             Pikachu.png                   Pedratro                    Raichu.png

Pichu                                         Pikachu                                             Raichu

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori