Wikia

Pokepèdia

Piplup

Discussió0
1.037pàgines en
aquest wiki
Piplup
Imatge de Piplup
#393 Piplup
ポッチャマ (Pochama)

[Pí.plop]
J:– · H: · S:007

Informació
Espècie: Pingüí
Tipus: Tipus aigua.gif
Habilitat: Torrent
CompetitiuDW
Pes: 5,2 kg
Alçada: 0,4 m
Grup Ou: Camp
Aigua 1
Gènere: Mascle 87,5%
Femella 12,5%
Color: Blau
Generació: Quarta
Petjada: Petjada de Piplup
Crit: noicon
Ítems: Cap

Piplup és un Pokémon de tipus aigua introduït a la quarta generació. És un dels Pokémon inicials que poden triar els entrenadors que comencen la seva aventura a Sinnoh.

Etimologia Edit

El seu nom podria provenir de Pip, un estat en el creixement de les cries d'aus abans d'eixir de la pela de l'ou, i possiblement plop o plup, el so del xipollege en l'aigua. També podria provenir de les onomatopeies peep, el piular dels pollets, i de nou plop o plup. Altra possibilitat seria que el seu nom provinguera del grec piplos, que significa toga o capa, el que es podria referir a la seua evolució final, Empoleon, que és un emperador pingüí, de la mateixa forma que els emperadors romans vestien togues.

El seu nom japonès, Pochama, podria derivar-se de 坊っちゃま botchama (xiquet) i la p podria vindre de pingüí. També podria estar basat en ぽちゃぽちゃ pochapocha, esquitxar en l'aigua. L'origen també podria estar en おぼっちゃま obotchama, un terme que s'utilitza per a referir-se a xiquets de pares adinerats.

El seu nom francès, Tiplouf, prové de les paraules petit (menut) que sol pronunciar-se col·loquialment com pti o tu i plouf (ploof, el so de l'aigua al ser colpejada).

BiologiaEdit

Piplup és igual a una cria de pingüí emperador, ja que la seva darrera evolució, Empoleon, està basat en un pingüí emperador, excepte perquè els seus colors són d'un celeste (on aniria el blanc) i blau petroli (on aniria el negre) i té dos botons blancs col·locats en el seu ventre. El seu gruixut plomissol ho protegeix del fred.

Els Piplup viuen amb les seves evolucions en grans colònies dirigides per un Empoleon, el patriarca. Reben una dura instrucció, ja que la vida a la colònia sol ser dura i cada u ha de mirar per si mateix. Els seus pares li ofereixen ajuda y aliment constant durante els primers mesos, fins que el jove Piplup és capaç de autoabastir-se.

Els Piplup, ja sigui per la seva naturalesa o intuïció, aprenen a nedar als escassos dies de néixer, ja que aquests mostren més habilitat i destresa sota l'aigua, que no en la superfície. Igual que totes les seves evolucions, el cos dels Piplup està dissenyat genèticament de forma hidrodinàmica, la qual cosa li permet aconseguir grans velocitats sota l'aigua, encara que per poc temps. D'aquesta manera s'entén el seu estil de pesca: atrapar els peixos per sorpresa superant la seva velocitat per un escàs temps, sens dubte una manera molt eficient de capturar les seves preses. Encara que el seu bec no es pot comparar amb el d'un Prinplup o Empoleon, té prou consistència com per triturar les escates dels peixos que caça. És possible que també s'alimentin dels micro peixos que habiten a les profunditats del mar. A vegades no accepta menjar procedent de humans, que poden arribar a atacar, com li passa a Dawn / Maya a Una donzella inicia viatge! (ES) / Seguint el viatge d'una novençana (HA) <№>. Només els seus entrenadors ho poden alimentar a causa del seu orgull.

El seu gruix plomissol el protegeix del fred. Encara que el seu cos està clarament desenvolupat per un entorn fred, també pot adaptar-se a climes més cordials, encara que clarament no poden sobreviure en regions desèrtiques. A causa de la petitesa del seu cos ia la lleugeresa de les seves potes pot caminar, i fins i tot córrer més ràpid que qualsevol dels de la seva espècie.

Habita en els pols i / o regions fredes específicament en cavernes, adora l'aigua freda així que també pot trobar-se en llacs congelats, encara que prefereix l'aigua tèbia.

En ocasions el seu orgull va massa lluny i fa que cometi greus errors. Que el seu aspecte aparentment inofensiu no t'enganyi, és capaç de llançar devastadors atacs d'aigua. És un Pokémon amb dots de lideratge encara que no sol donar les millors opcions o camins a triar, ell sempre va al davant.

HàbitatEdit

Habita en els pols i/o regions fredes específicament en cavernes, adora l'aigua així que també pot trobar en llacs congelats.

DietaEdit

El seu principal alimentació són els peixos com Magikarp o Remoraid que els seus pares li donen ja triturats, de manera que ell només ha d'empassar. Només els seus entrenadors el poden alimentar a causa del seu orgull.

ComportamentEdit

Piplup és un Pokémon molt orgullós, pel que no rebrà ordres de ningú a excepció del seu entrenador. No obstant si algun entrenador aconseguís acceptar seria un gran amic i company disposat a sacrificar la seva vida pel seu entrenador. A sovint cau degut a que els seus peus no estan del tot preparats per caminar o córrer, però no es rendeix i s'alça de nou com si no hagés passat res, per demostrar el seu orgull.

Normal Esquena
Piplup Piplup Piplup Piplup

Evolució Edit

Piplup evoluciona a Prinplup al nivell 16, i aquest a Empoleon al nivell 36.

Piplup
Piplup
Nivell 16 Prinplup
Prinplup
Nivell 36

Empoleon
Empoleon

Altres dadesEdit

Altres dades de Piplup als videojocs:

Videojocs principals:Edit

Punts d'EXP en nivell 100: 1.059.860 EXP (Parabòlic)
Piplup icon 1.png

Radi de captura: 45 Amistat base: 70

Passos per a l'eclosió: 21 cicles: 5355/5375 (II i III)

Objecte: cap

Estadístiques del PokéatlóEdit

Piplup icon 2.png

Velocitat ★ ★ ★ ★ ★ 5

Fortalesa ★ ★ ★ ★ 4

Precisió ★ ★ ★ 3

Resistència ★ ★ ★ 3

Salt ★ ★ ★ ★ ★ 5

Total: 20   Mitjana: 4

Aquests són els màxims assolibles pel Pokémon, el que vol dir que els valors inicials seran lleugerament inferiors.

Pokémon RangerEdit

Piplup Ranger.png
  • N º en el Directori Ranger: R-206 
  • Moviment de camp: no en té.                            
  • Poké ajuda: Aigua
  • Grup: Aigua

Món MisteriósEdit

Cara de Piplup.png
  • Massa corporal: 1
  • Grup CI: F (MM2; EC)
  • Radi de reclutament: 8.2% (MM2)

Pokédex 3D/ Pokédex 3D ProEdit

40px-Marcador RA de Piplup.png
  • Marcador RA (realitat augmentada) de Piplup.

Descripció PokédexEdit

Icona Edició Descripció
Dialga icon.png
Diamant És molt orgullós, pel que odia acceptar menjar de la gent. El seu gruixat plomissol el protegeix del fred, i  adopta fàcilment el temperament del seu amo.
Palkia icon.png
Perla Viu a les costes dels països nòrdics. És un gran nedador i pot bussejar més de 10 minuts. .
Giratina origen icon.png
Platí No se li dóna bé, això de caminar, cau molt. Però el seu orgull li fa treure pit com si res.
Ho-Oh icon.png

Or

HeartGold

No li agrada que el cuidin. Com no aprecia el suport del seu entrenador, li costa agafar confiança amb ell.
Lugia icon.png

Plata

SoulSilver

Reshiram icon.png
Negre No se li dóna bé, això de caminar, cau molt. Però el seu orgull li fa treure pit com si res.
Zekrom icon.png
Blanc No se li dóna bé, això de caminar, cau molt. Però el seu orgull li fa treure pit com si res.
Kyurem negro icon.png

Negre 2

No se li dóna bé, això de caminar, cau molt. Però el seu orgull li fa treure pit com si res.
Kyurem blanco icon.png
Blanc 2 No se li dóna bé, això de caminar, cau molt. Però el seu orgull li fa treure pit com si res.
22px-Disco capturador sprite.png
Ranger 2 Ataca escupint aigua.

A l'animeEdit

Aquestes són les descripcions de Piplup a l'anime

Pokédex Capítol Descripció de Piplup
Pokédex d'Ash EP748

ES: Piplup, el Pokémon pingüí. La limitada capacitat de Piplup per caminar li fa caure, però això mai fer el seu orgull.

LocalitzacióEdit

Icona Edició Localització
Dialga icon.png
Diamant Especial: És un dels Pokémon inicials que pots aconseguir a l'inici de l'aventura. En el Llac Veraç, al maletí del Professor Serbal. Només un, al nivell 5.
Palkia icon.png
Perla Especial: És un dels Pokémon inicials que pots aconseguir a l'inici de l'aventura. En el Llac Veraç, al maletí del Professor Serbal. Només un, al nivell 5.
Giratina origen icon.png
Platí Especial: És un dels Pokémon inicials que pots aconseguir a la Ruta 201 al nivell 5, te'l dóna el Professor Serbal.
Ho-Oh icon.png

Or

HeartGold

Intercanviar: Des Pokémon Diamant, Perla o Platí.
Lugia icon.png

Plata

SoulSilver

Reshiram icon.png
Negre PokéTransfer: Transferir de Pokémon Diamant, Perla o Platí.

Especial: Es repartirà per conexió inalàmbrica un Piplup al nivell 15, atrapat en una Glòria Ball amb els atacs: Hidrobomba, Dansa ploma, Hidroraig i Picar, portant una Cinta principal als que s'allotgin al Nagashima Spa Land.

Zekrom icon.png
Blanc PokéTransfer: Transferir de Pokémon Diamant, Perla o Platí.

Kyurem negro icon.png
Negre 2 Pokétransfer: Transferir de Pokémon Diamant, Perla o Platí.
Kyurem blanco icon.png
Blanc 2 Pokétransfer: Transferir de Pokémon Diamant, Perla o Platí.

Altres videojocsEdit

A més a més, a els videojocs secundaris, Piplup es troba a:

Edició Localització

Exploradors del Temps

Exploradors de la Foscor

Exploradors del Cel

És un dels Pokémon en què et pots convertir després de realitzar el test inicial i viu a l'illa Torb (P1-P20).
Sombres d' Almia Al Encàrrec "Salva a Piplup".
Traços de Llum És el Pokémon acompanyant en els Temples del passat.
PokéPark Wii És un dels protagonistes, es troba a la Zona Platja amb Wynaut.
PokéPark 2 És un dels protagonistes, es troba a l'entrada de la Zona Costera.
Pokémon Rumble
Súper Pokémon Rumble
Aventura entre les tecles Camí daurat del 5, Senda del tabulador, Museu Bloq Majús.

MovimentsEdit

Piplup pot aprendre els següents atacs:

Pujant de nivellEdit

D/P Pt HG/SS N/B N2/B2 Moviment Tipus Categoria Concurs
1 1 1 1 1 Destructor
Tipus normal.gif
Tipus físic.gif
DURESA
4 4 4 4 4 Grunyit
Tipus normal.gif
Tipus altre.gif
DOLÇOR
8 8 8 8 8 Bombolla
Tipus aigua.gif
Tipus especial.gif
DOLÇOR
11 11 11 11 11 Hidroraig
Tipus aigua.gif
Tipus altre.gif
DOLÇOR
15 15 15 15 15 Picada
Tipus volador.gif
Tipus físic.gif
CARISMA
18 Venjança
Tipus normal.gif
Tipus físic.gif
DURESA
22 18 18 18 18 Raig Bombolla
Tipus aigua.gif
Tipus especial.gif
BELLESA
22 22 22 22 Venjança
Tipus normal.gif
Tipus físic.gif
DURESA
25 25 25 25 25 Atac fúria
Tipus normal.gif
Tipus físic.gif
CARISMA
29 29 29 29 29 Salmorra
Tipus aigua.gif
Tipus especial.gif
INGENI
32 32 32 32 32 Remolí
Tipus aigua.gif
Tipus especial.gif
BELLESA
36 36 36 36 36 Boirina
Tipus gel.gif
Tipus altre.gif
BELLESA
39 39 39 39 39 Bec taladre
Tipus volador.gif
Tipus físic.gif
CARISMA
43 43 43 43 43 Hidrobomba
Tipus aigua.gif
Tipus especial.gif
BELLESA

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori