Fandom

Pokepèdia

Politoed

1.066pàgines en
aquest wiki
Add New Page
Discussió0 Share

Politoed
Imatge de Politoed
#186 Politoed
ニョロトノ (Nyorotono)

Po-li-tod
J:075 · H: · S:– · K:

Informació
Espècie: Granota
Tipus: Tipus aigua.gif
Habilitat: Absor. aigua
Humitat
Pes: 33,9 kg
Alçada: 1,1 m
Grup Ou: Aigua 1
Gènere: Mascle 50%
Femella 50%
Hàbitat: Aigua dolça
Color: Verd
Generació: Segona
Petjada: Petjada de Politoed
Crit: noicon
Ítems: Roca del rei (5%)

Politoed és un Pokémon de tipus aigua introduït en la segona generació. És una evolució alternativa de Poliwhirl.

Etimologia del nomEdit

El nom de Politoed pot provenir de la unió de la paraula anglesa polliwog (paraula incorrecta en desús per a referir-se a cullerot) i una modificació de la paraula toad (gripau). A més toe és com es refereix normalment als dits dels peus en anglès.

El seu nom en japonès, Nyorotono, podria venir de ニョロニョロ nyoronyoro (el so d'una serp al reptar) i トノサマガエル tonosamagaeru (granota nigromaculata).

El seu nom francès, Tarpaud, prové de les paraules tétard(cullerot) i crapaud (gripau), unint les seves últimes síl·labes.

Biologia Edit

Té l'aspecte d'una simpàtica granoteta verda, amb una estranya antena i galtes plenes rosades, probablement estiga basat en una granota arbòria japonesa. Sempre hi és alegre, la major part del temps la hi passa aplaudint i saludant a aquell que li envolten. El floc arrissat de Politoed confirma la seva condició de rei, diuen que com més li creix i més s'arrissa, major és el respecte que rep dels seus súbdits. També juga amb ell. El remolí del seu estómac torna a ésser del sentit en que estava a l'ésser Poliwag.

Habita en llacs, llacunes i pantans, on es posa sobre els Lotad com una granota en la vida real. Quan es prepara per a raucar el seu estomac s'unfla i emet un fort bramul. Si hi ha de Poliwag i Poliwhirl prop en eixe moment, s'acosten per a servir-li.

Encara que se l'hi veu molt simpàtic, si algú vol arrabassar-li el tron, lluitarà fins que no li quede més vida.

EvolucióEdit

Poliwag evoluciona a Poliwhirl en el nivell 25. Poliwhirl evoluciona a Poliwrath exposant-lo a l'objecte pedra aigua o a Politoed intercanviant-lo amb altre entrenador quan va equipat amb l'objecte roc del rei.

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori