Fandom

Pokepèdia

Poochyena

1.066pàgines en
aquest wiki
Add New Page
Discussió0 Share

Poochyena
Imatge de Poochyena
#261 Poochyena
ポチエナ (Pochiena)

[pu.chié.na]
J:– · H:010 · S:– · K:

Informació
Espècie: Mossegada
Tipus: Tipus sinistre.gif
Habilitat: Fuga
Peus ràpids[1]
CovardiaDW
Pes: 13,6 kg
Alçada: 0,5 m
Grup Ou: Camp
Gènere: Mascle 50%
Femella 50%
Hàbitat: Prada
Color: Gris
Generació: Tercera
Petjada: Petjada de Poochyena
Crit: noicon
Ítems: Cap

Poochyena és un Pokémon de tipus sinistre introduït en la tercera generació. És la preevolució de Mightyena.

Etimologia Edit

El seu nom deriva d'una combinació de les paraules pooch (àlies de gos) i hyena (hiena en anglès).

Biologia Edit

Poochyena és un menut Pokémon, basat en un hiena, llop, gos salvatge o algun caní, possiblement una cria o llobató. Les seves dents molares inferiors ixen del seu musell, té un nas roig, rostre, potes i ventre negres, i la resta del seu pelatge de color grisenc, a més, els seus ulls rojos, li denoten que és un Pokémon tipus sinistre.

És omnívor, pel que no té problemes d'aliment, en cas de ser atacat no dubtarà a l'hora de barallar, és agressiu, usarà els seus ullals i fa que la seva cua se li estarrufe per a intimidar a l'agressor. Encara que és d'una grandària menor, la seva mossegada pot ser molt dolorosa.

Poochyena és un Pokémon molt persistent, tant és així que si es fixa en una presa, no deixarà d'empaitar-la fins a esgotar-la, però quan el Pokémon perseguit li ataca, sol fugir amb facilitat per la seva habilitat fugida. És tenaç per naturalesa. Els seus ullals grans i el seu olfacte desenvolupat li fan especial davant la resta.

Curiosament, a pesar d'estar basat en una hiena, la qual té fama pel seu lladrit que sona com una riallada, Poochyena i Mighthyena són coneguts pel seu temperament esquerp i per la seva violenta mossegada, ja que un dels seus millors atacs és triturar o mossegada.

És un Pokémon molt lleial així que és bona opció per un Pokémon inicial.

Poochyena també té forma de gosset pel que podria considerar-se com un Pokémon domèstic, és un poc desconfiat per ser tipus sinistre però quan coneix ben bé al seu entrenador pot ser un amic fidel com un gos real.

Alimentació Edit

Caça en solitari o menuts grups. Les seves preses favorites són els Rattata, els Bidoof, als quals extrauen dels seus caus hàbilment, també Pidgey i els seus ous, també solen caçar Magikarp o Goldeen. De vegades ingereixen baies de sabor fort, més aviat àcid, el que els ajuda a fer la digestió. Quan el menjar escasseja solen caçar grups de Taillow o, en el pitjor dels casos, Seedot, també assalten cuines de restaurants.

Poochyena és molt àgil i intel·ligent igual que la seva evolució Mightyena. Sens dubte és un Pokémon perillós no solament per ser àgil i feroç si no per la seva actitud tosca.

Normal Esquena
Poochyena Poochyena Poochyena Poochyena

Evolució Edit

Poochyena evoluciona a Mightyena en el nivell 18.

ReferènciesEdit

  1. L'habilitat peus ràpids fou afegida a partir de la quarta generació.

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori