Fandom

Pokepèdia

Riolu

1.066pàgines en
aquest wiki
Add New Page
Discussió0 Share

Riolu
Imatge de Riolu
#447 Riolu
リオル (Rioru)

[Riolu]
J:– · H: · S:115 · K:

Informació
Espècie: Emanació
Tipus: Tipus lluita.gif
Habilitat: Impassible
Focus intern
BromistaDW
Pes: 20,2 kg
Alçada: 0,7 m
Grup Ou: No pot criar
Gènere: Mascle 87,5%
Femella 12,5%
Color: Blau
Generació: Quarta
Petjada: Petjada de Riolu
Crit: noicon
Ítems: Cap

Riolu és un Pokémon de tipus lluita introduït en la quarta generació. Conegut per ser la preevolució de Lucario. A més, és un dels Pokémon en els quals et pots convertir en Pokémon Món Misteriós: Exploradors del Cel.

Etimologia Edit

El nom de Riolu possiblement prové de la seva evolució Lucario. Si les síl·labes del nom Lucario es col·loquen al revés: Lu-ca-rio → Rio-ca-lu i a aquest nou nom se li lleva [ca], queda Riolu.

El seu nom japonès, Rioru, també pateix el mateix procés. Si el nom japonès de la seva evolució, Rukariu, es col·loca al revés per síl·labes (Riokaru) i s'elimina la síl·laba central [ka], queda Rioru.

Biologia Edit

Riolu és un Pokémon conegut pel seu carisma i valentia. Com la seva evolució Lucario, pot veure l'aura dels Pokémon i les persones. La seva aura s'intensifica per a alertar a uns altres quan aquest està trist o té por. Li agraden les zones humides, però prefereix que no faça molt fred. El seu cos és àgil però fort, pot pujar tres muntanyes i creuar dos congosts en una sola nit. A més gràcies a les formes dels seus peus i talons pot impulsar-se i fer grans salts.

Té un collaret de pèl que li envolta el coll, que a l'evolucionar es converteix en el pelatge del seu pit i cintura. Té protectors en les mans de forma ovalada que quan evoluciona els té en forma de pues. El seu aspecte és el d'un llop blau amb una taca negra com si fos un antifaç de la qual a la dreta i a l'esquerra té unes extensions amb les quals sent l'aura de les persones als costats del seu cap de color negre. En la part superior del seu cap té les orelles.

Normal Esquena
Riolu Riolu Riolu Riolu

Evolució Edit

Riolu evoluciona a Lucario per amistat amb el seu entrenador, pujant un nivell durant el dia.

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori