Fandom

Pokepèdia

Rotom

1.066pàgines en
aquest wiki
Add New Page
Discussió0 Share

Rotom
Imatge de Rotom
#479 Rotom
ロトム (Rotom)

Wro.Tom
J:– · H: · S:152[1] · K:

Informació
Espècie: Plasma
Tipus: Tipus elèctric.gif Tipus fantasma.gif[2]
Habilitat: Levitació[3]
Pes: 0,3 kg
Alçada: 0,3 m
Grup Ou: Amorf
Gènere: Sense gènere
Color: Roig
Generació: Quarta
Petjada: Petjada de Rotom
Crit: noicon
Ítems: Cap

Rotom és un Pokémon artificial de tipus elèctric/fantasma introduït en la quarta generació. A Pokémon Platí es va afegir la possibilitat d'alternar entre les seues vàries formes i en Pokémon Negre i Blanc es va afegir el canvi del tipus fantasma pel tipus de l'electrodomèstic escollit.

Etimologia Edit

El nom Rotom prové de la paraula motor, escrita al revés. Açò podria ser un joc de paraules, ja que mentre un motor facilita les tasques, Rotom sempre acaba desbaratant-les. Açò ho convertiria en el tercer Pokémon que té el seu nom al revés, sent els primers Ekans i Arbok.

La seua etimologia és confirmada a Pokémon Platí, on en la sala dels electrodomèstics de l'Edifici de l'Equip Galàxia a Ciutat Vetusta, es pot llegir un fragment d'un diari que revela el seu origen. Va ser Plutó, segons aquest, qui un dia va descobrir el primer Rotom al costat del seu robot de joguet i ho va anomenar així.

Biologia Edit

El seu cos està fet de plasma. Sol habitar en dispositius elèctrics, podent arribar a sobrecarregar-los i danyar-los. És molt sorollós i ràpid. L'últim que afirma haver-lo vist, ho va veure muntant avalot en la televisió de la Mansió Abandonada, en les profunditats del Bosc Vetust, just abans d'eixir fugint espaordit d'allí, es diu que Rotom és amigable amb Pokémon de tipus fantasma i elèctric. Se sap que aquest Pokémon es porta molt bé amb els Drifloon i els Drifblim degut al fet que s'ajuden mútuament, Rotom rebent l'impacte dels llamps ocasionen dany a Drifloon i Drifblim i aquests desviant corrents geo-magnètiques i tempestes d'arena que afebleixen a Rotom, açò sense esmentar que tots aquests també són molt difícils de veure en estat salvatge i no li afecten els mateixos atacs. El seu cos posseeix un plasma blau que generalment ho tenen els fantasmes.

S'alimenta bàsicament d'electricitat, encara que pot arribar a ingerir aliments orgànics.

Rotom és tant de tipus elèctric com fantasma, fent-lo immune als atacs de tipus lluita i normal; i la seua habilitat de Levitació li permet esquivar atacs de tipus terra, convertint-lo en un dels 6 Pokémon elèctric, a part de Zapdos, Tynamo, les seues evolucions, i Emolga, immune als atacs de tipus terra. Se li va ser col·locat el tipus fantasma per ser una energia errant, sense forma alguna; per això al canviar de forma perd aquesta característica i guanya el tipus de l'artefacte que posseeix.

Rotom està inspirat en la llegenda japonesa de el Tsukumogami, és un esperit ataronjat que es fica en els artefactes elèctrics (generalment són electrodomèstics).

Normal Esquena
Rotom Rotom
No té gènere
Rotom no té diferència de gènere perquè no té gènere.
Veure totes les diferències

Formes Edit

Article principal: Llista de Pokémon amb diferents formes
Fitxer:Il·lustració de la clau secreta.png
Fitxer:Rotom magatzem art.jpg
Fitxer:Formes de Rotom.png
Fitxer:Rotom sala electrodomèstics.png

Rotom pot atrapar tots els objectes electrònics i controlar-los. Rotom compta amb cinc formes en el joc Pokémon Platí. Aquestes noves formes estan basades en electrodomèstics (un microones, una llavadora, un tallagespa, un frigorífic i un ventilador). El Rotom comú és de fantasma i els altres de tipus elèctric i un més que depèn de la forma en la qual s'haja transformat.

A Pokémon Platí hi ha un objecte especial dit clau secreta (solament disponible per esdeveniment) que et permet obrir una porta secreta en l'edifici de l'Equip Galàxia a ciutat Vetusta. Aquesta porta es troba a l'entrar en l'edifici. Camina cap a l'esquerra i en el fons, en la part superior, es troba una màquina, al costat queda un espai en la paret i ací és on s'ha d'usar la clau secreta, que obrirà la porta. Una vegada allí, veuràs cinc aparells electrònics: un microones, un ventilador, un refrigerador, una llavadora, i un tallagespa. Si tens un Rotom en el teu equip al seleccionar un dels cinc aparells, Rotom es transformarà en una de les seues cinc formes en cadascuna de les seues formes aprendrà un atac diferent depenent de la forma que tinga (Sufocació, Hidrobomba, Ploufulles, Torb i Tall aeri respectivament). No obstant això, al canviar de forma no conservarà l'atac i aprendrà un nou.

Si selecciones altre aparell Rotom canviarà de forma i l'aparell que havia posseït abans reapareixerà en el lloc on estava. Si vols regressar a Rotom a la seua forma normal has de seleccionar l'espai on es trobava l'aparell que Rotom va posseir i Rotom tornarà a la seua forma normal.

La clau secreta va ser distribuïda via Wi-Fi a tots els usuaris japonesos de Pokémon Platí del 28 de setembre al 4 de novembre de 2008. Segons la pàgina oficial del joc, l'esdeveniment es realitzara a Amèrica des del 20 d'abril fins al 12 de maig. En l'estat espanyol va estar disponible des del 8 de juny fins al 19 de juliol del 2009.

A Pokémon Or HeartGold i Plata SoulSilver, Rotom també pot alternar la seua forma sense necessitat d'un objecte. En Silph S.A. hi ha un ascensor avariat, a l'arribar allí amb un Rotom, aquest ho repararà i al pujar, podràs accedir a una sala amb electrodomèstics on Rotom pot imitar les seues formes.

A Pokémon Negre i Blanc i Pokémon Negre i Blanc 2, se li pot canviar de forma en el magatzem del Centre Comercial R9 (en la ruta 9), també sense necessitat d'esdeveniment.

Rotom forma calor Rotom forma llavat Rotom forma tall
Rotom forma fred Rotom forma ventilador
Rotom Forma fred Rotom Forma ventilador

Plantilla:Cita

ReferènciesEdit

  1. Només a Pokémon Platí, gràcies a l'expansió de la Pokédex.
  2. En cinquena generació al canviar la seua forma canvia el tipus fantasma pel de l'electrodomèstic (Tipus foc, Tipus aigua, Tipus planta, Tipus gel i Tipus volador).
  3. En la cinquena generació, en la seua forma ventilador adquireix el tipus volador, fent inútil la seua habilitat llevat que un oponent tinga l'habilitat Trencamotles.

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori