Fandom

Pokepèdia

Steelix

1.066pàgines en
aquest wiki
Add New Page
Discussió0 Share

Steelix
Imatge de Steelix
#208 Steelix
ハガネール (Haganeil)

`[s.tí.liks]
J:063 · H: · S:035 · K:

Informació
Espècie: Serp fèrria
Tipus: Tipus acer.gif Tipus terra.gif
Habilitat: Cap roca
Robustesa
Potència brutaDW
Pes: 400 kg
Alçada: 9,2 m
Grup Ou: Mineral
Gènere: Mascle 50%
Femella 50%
Hàbitat: Caverna
Color: Gris
Generació: Segona
Petjada: Petjada de Steelix
Crit: noicon
Ítems: Cap

Steelix és un Pokémon introduït en la segona generació. És l'evolució d'Onix, el qual canvia del tipus roca al tipus acer.

Etimologia Edit

El seu nom prove de l'anglès steel (acer) i de la pedra semipreciosa ònix, o de la seva preevolució Onix.

En japonès, el seu nom està basat en una modificació de la paraula 鋼 hagane (acer).

Biologia Edit

Steelix és un ofidi gegant de cos segmentat compost per grans masses de diamant més o menys esfèriques. Aquest cos està dividit en un cap de grans maxil·lars i ullals prominents que constitueix el segment més voluminós i pesat del cos i una cua acabada en un ganivet colossal en l'extrem. Tres dels segments de la cua estan dotats d'una parella de làmines protuberants la utilitat de les quals consisteix probablement en l'excavació, encara que també és usada per a crear tempestes d'arena perquè se sap que aquestes parts les pot fer girar en el seu propi eix a grans velocitats i d'aquesta forma aconsegueix fer aquest atac. Ho fa de forma similar a la seva preevolució.

Malgrat estar fet de diamant, la superfície d'Steelix és grisa i reflecteix la llum, propietats usuals en els compostos metàl·lics i no covalents.

Viu en un hàbitat subterrani i es pot trobar en coves; a aquests nínxols està perfectament adaptat gràcies a la seua capacitat d'excavació i a la seva visió subterrània.

Té una tendència innata a cavar cap al centre de la terra, arribant a arribar a, segons les proves geològiques, 1 km de profunditat. El seu particular mètode d'excavació consisteix a ingerir els minerals al seu abast per a desplaçar-se de forma frontal.

Steelix és la forma evolucionada d'Onix. Aquesta transformació té diferents explicacions en funció de la regió: científics afirmen que a causa de la pressió constant patida per Onix en el seu hàbitat subterrani s'altera la composició química del seu organisme; resultant així que els enllaços bàsics i caòtics d'un cos rocós es converteixen en una xarxa covalent d'immensa duresa, altra teoria menys contrastada afirma que la conversió és deguda a l'acumulació progressiva del ferro ingerit pel Pokémon sota terra; que forma part de la seva alimentació. No obstant això, la segona tesi podria quedar fàcilment descartada; doncs es coneix amb exactitud que Steelix està compost bàsicament per diamant, un mineral format exclusivament per carboni, molt llunyà químicament al ferro. En tot cas, és objectiu que Onix evoluciona a l'obtenir un revestiment metàl·lic i ser intercanviat amb altre entrenador. En el que la radiació que provoca la màquina d'intercanvi en conjunt amb el material metàl·lic que porta provoca la seva evolució.

Normal Esquena
Steelix Steelix Steelix Steelix
El maxil·lar inferior dels mascles té un ullal més que el de les femelles.

Evolució Edit

A partir de la segona generació, Onix evoluciona a Steelix intercanviant-lo amb altre entrenador quan va equipat amb l'objecte revestiment metàl·lic. Steelix no evoluciona.

Onix
Onix
Intercanvi equipat
amb Rev. metàl·lic Fitxer:Revestiment metàl·lic.png
Steelix
Steelix

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori