Fandom

Pokepèdia

Tauros

1.066pàgines en
aquest wiki
Add New Page
Discussió0 Share

Tauros
Imatge de Tauros
#128 Tauros
ケンタロス (Kentarosu)

/'tɔː.rəs/ [táu.ros]
J:148 · H: · S:– · K:

Informació
Espècie: Toro brau
Tipus: Tipus normal.gif
Habilitat: Intimidació
Irascible[1]
Pes: 88,4 kg
Alçada: 1,4 m
Grup Ou: Camp
Gènere: Mascle 100%
Femella 0%
Hàbitat: Prada
Color: Marró
Generació: Primera
Petjada: Petjada de Tauros
Crit: noicon
Ítems: Cap
Tauros és un Pokémon de tipus normal de la primera generació. Tauros sempre és mascle, sent la contrapart de Miltank.

Etimologia Edit

Tauros prové del llatí Tauro, que significa bou.

El seu nom en japonès Kentarosu es deriva de la paraula grega κένταυρος Kentauros (centaures) o la paraula en anglès Centaurus (centaure) o la paraula llatina taurus (toro, bou).

Biologia Edit

Aquest és un Pokémon que fàcilment se li pot veure en planes, normalment es troba en nombroses bandades de desenes d'animals. Té tres cues que li ajuden a guanyar gran velocitat i mantenir l'equilibri; també té una espessa cabellera que li és útil per a cobrir-se en climes desfavorables i tres perles en el front que li ajuden a esmorteir envestides per a així protegir-se de ser desnucat. Poden ser vists prop d'alguns llogarets semblants als del mig oest. Té forma de toro.

Ja que sempre són mascles, és compatible amb Miltank per a aparellar-se.

Tauros és un excel·lent Pokémon si és que vols entrenar-lo ja que la seva gran força d'atac i la seva extrema velocitat li donen un potent avantatge per a poder vèncer al contrincant d'un sol colp, a més d'açò cal tenir en compte que és summament resistent, açò ho converteix en un dels millors Pokémon, capaç d'igualar la seva força amb Dragonite i Metagross és per això que molts entrenadors gaudeixen a l'atrapar a un.

Se sap que són Pokémon molt fidels al seu entrenador i té una gran noblesa, no obstant, quan es tracta de protegir no dubtarà en fer una gran envestida. Quan estan en bandades i algun s'arriba a alterar i hostilitzar per qualsevol que fos el motiu, instintivament tots eixiran corrent, encara que no sàpien la causa de l'altercat, per a protegir-se. Després que s'inicia l'estampida no hi ha poder capaç de detenir-la.

És comú veure Tauros en pobles rurals i granges Pokémon on són utilitzats per al transport tirant de carretes, en alguns llocs de Johto es realitzen esdeveniments amb Tauros en els quals una estampida de Tauros passa per un lloc específic on els entrenadors han de prendre a algun d'aquests per la cua i mantenir-se fins que la bandada arribe al camp de batalla. Cal esmentar que és una activitat molt arriscada ja que l'entrenador corren el risc de ser atropellat o de ser cornejat per algun dels Tauros.

A pesar de ser un ungulat, Tauros és un excel·lent nedador capaç de creuar rius torrencials i llacunes. En estat adult els Tauros no compten amb enemics naturals, però és comú que bandades de Houndoom amenacen a les cries encara que són rares les vegades que són atrapades pels depredadors ja que aquests són de seguida persuadits per un membre adult del ramat i si les coses es posen difícils tota la bandada correrà en suport del necessitat.

Els Tauros són uns Pokémon adaptables ja que es poden trobar en prades, boscos i en alguns casos muntanyes, sent les primeres les més comunes. Altre factor important és que es trobe una font constant d'aigua potable i suficient herba per a pasturar, si una d'aquestes manca es donarà el cas d'una migració de la bandada. Són capaços de recórrer 60 quilòmetres en un sol dia a un ritme tranquil.

Alimentació Edit

En les grans prades menja pastura. Es podria dir que és la base de la seva alimentació i en ocasions menja algunes baies.

Normal Esquena
Tauros Tauros
Mascle
Tauros no té diferència de gènere perquè sempre és mascle.
Veure totes les diferències

ReferènciesEdit

  1. L'habilitat irascible es va afegir en la quarta generació.

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori