Wikia

Pokepèdia

Tepig

Discussió0
1.055pàgines en
aquest wiki
Tepig
Imatge de Tepig
#498 Tepig
ポカブ (Pokabu)

[Po-ká-bu]
J:– · H: · S:– · K:

Informació
Espècie: Porc foc
Tipus: Tipus foc.gif
Habilitat: Mar flames
SèuDW
Pes: 9,9 kg
Alçada: 0,5 m
Grup Ou: Camp
Gènere: Mascle 87,5%
Femella 12,5%
Color: Roig
Generació: Cinquena
Petjada: Petjada de Tepig
Crit: noicon
Ítems: Cap
Tepig és un Pokémon introduït en la cinquena generació. És un Pokémon de tipus foc i un dels tres Pokémon inicials de la regió Tessèlia. És la preevolució de Pignite i la primera fase d'Emboar.

Etimologia Edit

El seu nom en anglès prové de tepid, que significa tibi o calorós i pig, que significa porc.

El seu nom japonès deriva de ぽかぽか pokapoka, el que significa "calor corporal", combinat amb 豚 buta, porc; o ブー , "nyi-nyi", onomatopeia assignada al soroll d'un porc.

El seu nom en francès, Gruikui, pot provenir de les paraules grognement (grunyit o esgüell, el so que emeten els porcs) i cuit (cuit).

Biologia Edit

EP690 Tepig d'Ash.png

Un Tepig en el bosc.

L'esfera roja de la seva cua absorbeix els raigs solars convertint-los en pura energia que passa al centre del seu cos, enfortint d'eixa manera els seus atacs de tipus foc, i fins i tot depenent de quins atacs l'esfera de la seva cua comença a brillar amb una gran intensitat, a l'evolucionar aquesta esfera roja desapareix de la seva cua, passant a estar en el centre del seu cos on abans s'acumulava tota l'energia absorbida, així es va enfortint encara molt més els seus atacs ja siguen de foc o tipus lluita.

Tepig és un petit Pokémon porc aprenent que aspira a ser un gran lluitador com els Emboar, són rars de veure en Tessèlia, però els professors d'aquesta regió s'hi apanyen per a atrapar-los i després lliurar-los a joves entrenadors.

És àgil a l'evitar els atacs de l'enemic, utilitza atacs de tipus foc que pot llançar a través dels orificis del seu nas, atacs com per exemple brases. Rosteix baies amb les seves flames i les hi menja bé torrades. Quan es refreda les flames que expulsa del seu nas es converteixen en fum negre. Fàcils de confondre amb fum de fogueres descontrolades, pel que els Pokémon ranger deuen estar atents de la salut d'aquest Pokémon, per a no haver de posar-se alerta per un Tepig constipat.

Està aprenent a lluitar cos a cos i quan ho domine podrà evolucionar a Pignite. Quan va evolucionant li van creixent ullals.

Fisiologia Edit

Tepig està basat en un porc, té ulls grans, el cap de color negre i groc (sobre el seu nas), té grans orelles, i una cua en espiral amb una esfera roja al final. En la part del darrere del seu llom el seu pelatge és negre, mentre que la resta del seu cos és ataronjat i en les seves potes davanteres té unes peülles negres.

Aquest Pokémon és difícil de veure, no obstant això es diu que habita junt a les seves evolucions amb les quals practica i s'entrena. Es troba en muntanyes.

A Tepig li encanten les baies, les socarrima amb el seu foc per a després devorar-les. Tepig és un llaminer i li encanten els dolços com els Pokochos.

Normal Esquena
Tepig Tepig Tepig Tepig

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori