Fandom

Pokepèdia

Tipus normal

1.066pàgines en
aquest wiki
Add New Page
Discussió0 Share

El Tipus Normal (Normal-type en anglès, ノーマルタイプ Tipus normal en japonès) és un tipus elemental de Pokémon.

El tipus normal abasta la major quantitat i varietat de moviments que la resta de tipus. Gran part d'ells són moviments que no fan mal, o no ho fan directament, sinó que afecten les característiques o estats del Pokémon. Juntament amb el tipus Elèctric, és el tipus que posseeix menys debilitats.

Els de tipus normal són els més diversos entre els Pokémon, amb estadístiques variades, desenvolupaments i requeriments per les seves evolucions diferents per a cada un. Són moltes les zones on es poden capturar, des de boscos, coves,cavernes, muntanyes, prats i altres, i molts pertanyen a zones urbanes, (ciutats) com Snubull, Grandbull, Eevee o Jiglypuff.

El tipus normal pur és el tipus (al costat del tipus elèctric) amb menys debilitats, només una, la qual és el tipus lluita, però al mateix temps és el tipus amb menys fortaleses, ja que no és efectiu contra cap tipus elemental de Pokémon

Hi ha quatre líders de gimnàs que s'especialitzen en aquest tipus, Blanca, la tercera líder de gimnàs a la regió Johto, Norman, el cinquè líder de gimnàs a la regió Hoenn, Aloe, la segona líder de gimnàs a la regió de Teselia  i Cheren com reemplaçament d'Aloe en els videojocs Pokémon Negre i Blanc 2.

Moviments de tipus normalEdit

  • Hi ha un total de 77 moviments de tipus normal en la primera generació (47%), 108 en la segona generació (43.2%), 136 a la tercera generació (38.5%), 151 en la quarta generació (32.4%) i 166 a la cinquena generació (29.7%). 4 moviments de la primera generació van canviar el seu tipus en la segona generació: Atac arena (Terra), Cop karate (Lluita), Mordisco (Sinistre) i Tornado (Volador).

     En batalles: Destaca el tipus altre. 83 moviments pertanyen a la categoria Tipus altre, a més hi ha 64 de tipus Tipus físic i 19 de tipus Tipus especial.

     En concursos: destaca el tipus dolçor. Hi ha 41 moviments de tipus dolçor, 33 de Tipus duresa, 31 de Tipus carisma, 26 de Tipus enginy i 20 de Tipus bellesa.

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori