Fandom

Pokepèdia

Togepi

1.066pàgines en
aquest wiki
Add New Page
Discussió0 Share

Togepi
Imatge de Togepi
#175 Togepi
トゲピー (Togepy)

/ˈto.ɣe.pɪ/ [tó.ge.pi]
J:046 · H: · S:173[1] · K:

Informació
Espècie: Bola claus
Tipus: Tipus normal.gif
Habilitat: Entusiasme
Dita
AfortunatDW
Pes: 1,5 kg
Alçada: 0,3 m
Grup Ou: No pot criar
Gènere: Mascle 87,5%
Femella 12,5%
Hàbitat: Bosc
Color: Blanc
Generació: Segona
Petjada: Petjada de Togepi
Crit: noicon
Ítems: Cap

Togepi és un dels Pokémon introduïts en la segona generació. Es tracta d'un Pokémon avançat. És la preevolució de Togetic i la primera de Togekiss. És també un Pokémon nadó.

Etimologia del nom Edit

El seu nom ve de together (junts en anglès), que podria ser perquè evoluciona per amistat amb el seu entrenador, o del japonès toge, que significa espines o pues (per la forma del seu cap) i pi que significa petit.

Biologia Edit

Togepi és un petit Pokémon, tria al seu entrenador a l'eixir de l'ou, del que de fet mai arriba a separar-se completament. La primera persona que veja serà el seu entrenador per a sempre. Hom diu que la seva closcac sembla estar ple de felicitat i que porta bona sort quan se li tracta bé. Togepi sempre cerca a persones amb bon cor i bones intencions. Es creia que era un ou amb potes, però en realitat no ho és. Les seves característiques corresponen a un adorable Pokémon que segons llegendes porta felicitat a qui ho tinga.

Togepi sol viure en extenses prades d'herba alta amb Pokémon de similars característiques a ell com Budew, Shroomish, Igglybuff, Cleffa, Pichu o Azurill, podria ésser degut al fet que igual que ell són Pokémon de primera etapa. S'alimenten de brots tendres, bulbs i baies madures que recol·lecten i comparteixen amb altres Togepi. Durant la nit, s'ajunten en grups de dos a cinc Togepi i s'arrauleixen en un niu d'herba seca, tancant les pues dels seus caps i amagant les seues cares i membres dins de la seva clofolla, saltant automàticament fora d'ell quan se li espanta durant el somni, provocant gran sorpresa i estupor al seu atacant.

Quan Togetic o Togekiss posa un ou, Togepi s'encarrega d'ell fins que eclosiona, quasi tractant-lo com a un germanet: duent-lo d'ací a allà rodant i dormint al costat d'ell. Es diu que aquest comportament ajuda que, quan Togepi isca de l'ou, evolucione més ràpidament i siga més sensible a les emocions durant la seua adultesa. Quants més Togepi estiguen a cura d'un ou, més ràpid eclosionarà.

Es desconeix què hi ha sota la seva closca, ja que mai es desprèn d'ella. Tanmateix, es creu que aquesta li serveix de protecció i refugi.

ReferènciesEdit

  1. Només a Pokémon Platí, gràcies a l'expansió de la Pokédex.

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori