Fandom

Pokepèdia

Togetic

1.066pàgines en
aquest wiki
Add New Page
Discussió0 Share

Togetic
Imatge de Togetic
#176 Togetic
トゲチック (Togechick)

/ˈto.ɣe.tɪk/ [tó.ge.tik]
J:047 · H: · S:174[1] · K:

Informació
Espècie: Felicitat
Tipus: Tipus normal.gif Tipus volador.gif
Habilitat: Entusiasme
Dita
AfortunatDW
Pes: 3,2 kg
Alçada: 0,6 m
Grup Ou: Volador
Fada
Gènere: Mascle 87,5%
Femella 12,5%
Hàbitat: Bosc
Color: Blanc
Generació: Segona
Petjada: Petjada de Togetic
Crit: noicon
Ítems: Cap

Togetic és un Pokémon de tipus normal/Volador introduït en la segona generació. És l'evolució de Togepi. Evoluciona en Togekiss a partir de la quarta generació. Es diu que porta bona sort. Compartirà la seua felicitat amb aquells que tinguen bon cor i bones intencions.

Etimologia Edit

El seu nom és similar en japonès, i ve del japonès *toge (espines o pues, pel seu cap) i de l'anglès energetic (energètic, feliç).

No obstant això, el seu nom en japonès conté la terminació "chikku" que seria l'equivalent a "chick" (pollastre) donada la seva condició de Pokémon volador.

Biologia Edit

De color blanc, amb les taques característiques de les seves evolucions. És el Togepi que ja va trencar l'ou, ara els seus peus són mes llargs, amb dos dits, i té unes petites ales que li serveixen per a volar. A l'evolucionar, les seves ales es formen, açò li permet volar, però després de tant temps en ell, el seu cos adopta la seva forma i aparença. Es diu que els Togetic, com més forts i sans estiguen, seran d'un color blanc més pur, i el seu cos serà més rodó i estilitzat.

I només que faça força en les seves ales ix una dolça aroma que tranquil·litza a persones de bon cor. Togetic és molt actiu perquè té un esperit infantil encara sent Togekiss. Es diu que porta bona sort. Els metges recomanen tenir un Togepi, Togetic, Togekiss, Happiny, Chansey o Blissey per a les persones amb malalties ja que els pugen molt l'ànim per a plantar cara a la malaltia.

Aquest Pokémon pot volar quasi sense agitar les seves ales. Pot percebre la bondat en el cor dels humans i dels Pokémon. Togetic estén la felicitat amb la seva presència i porta bona fortuna. Els encanten diferents tipus de Baia i els Pokochos dolços i sobretot la mel.

Són molt respectats per tots els Pokémon pacífics del seu hàbitat natural, encara que un Togepi o un Togetic allunyat del grup és una presa fàcil per als depredadors. Això canvia quan evoluciona a Togekiss ja que aquest ja no té enemics.

ReferènciesEdit

  1. Només a Pokémon Platí, gràcies a l'expansió de la Pokédex.

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori