Fandom

Pokepèdia

Typhlosion

1.066pàgines en
aquest wiki
Add New Page
Discussió0 Share

Typhlosion
Imatge de Typhlosion
#157 Typhlosion
バクフーン (Bakphoon)

[tai.flo.shion]
J:006 · H: · S:– · K:

Informació
Espècie: Volcà
Tipus: Tipus foc.gif
Habilitat: Mar flames
Absorbeix focDW
Pes: 79,5 kg
Alçada: 1,7 m
Grup Ou: Campo
Gènere: Mascle 87,5%
Femella 12,5%
Hàbitat: Prada
Color: Groc
Generació: Segona
Petjada: Petjada de Typhlosion
Crit: noicon
Ítems: Cap

Typhlosion és un Pokémon de tipus foc introduït en la segona generació. És l'evolució de Quilava i l'última evolució de Cyndaquil, el Pokémon inicial de tipus foc en la regió de Johto.

Etimologia Edit

El seu nom podria provenir de les paraules en anglès typhoon (tifó tal vegada referint-se més al monstre mitològic grec que estava tancat sota volcà Etna que al fenomen meteorològic) i explosion (explosió). També és similar a la paraula grega typhus, ardent, molt calorós, en referència a la temperatura corporal que té i al foc que expulsa per la seva esquena. També podria estar relacionat amb l'anglès tephra (tefra en anglès, material volcànic expulsat en una erupció).

El seu nom japonès, Bakphoon, prové de 爆風 bakufū (explosió) i typhoon (tifó en anglès).

Biologia Edit

S'assembla a algun tipus de mustèlid, com una mostela, una fura, un ermini, una marmota, etc... Però no es podria dir com és el més encertat. A diferència de les seves preevolucions, té els orificis d'on ixen les seves flames en l'esquena, exactament entre els muscles, però és molt més ràpid i gran que les seves formes passades, quasi tan alt com un home adult, també estar dempeus a dues potes, la qual cosa li permet utilitzar atacs amb les extremitats superiors. Té la qualitat de causar explosions en el seu pelatge i crea flamarades explosives amb ones expansives que cremen tot, fins a les cendres. I quan s'enfureix, tot el seu al voltant es comença a cremar, a més que és una mica més salvatge que les preevolucions. Pel seu caràcter és molt territorial, conservant coste el que coste el territori on passa la totalitat de la seva vida. Quan arriba el moment de lluitar s'oculta darrere de la seva brillant boira que crea usant les seues intenses flames calentes.

Cap destacar que pesar de poder estar dempeus si complicacions, per a córrer grans distàncies la posició que adopta és quadrúpeda com ho fan les seves preevolucions, el que li permet arribar a velocitats impressionants.

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori