Fandom

Pokepèdia

Xatu

1.066pàgines en
aquest wiki
Add New Page
Discussió0 Share

Xatu
Imatge de Xatu
#178 Xatu
ネイティ (Natio)

/'ʃa.tu/ [xá.tu]
J:160 · H:163 · S:– · K:

Informació
Espècie: Místic
Tipus: Tipus psíquic.gif Tipus volador.gif
Habilitat: Matinar
Sincronia
EspillmàgicDW
Pes: 15 kg
Alçada: 1,5 m
Grup Ou: Volador
Gènere: Mascle 50%
Femella 50%
Hàbitat: Bosc
Color: Verd
Generació: Segona
Petjada: Petjada de Xatu
Crit: noicon
Ítems: Cap
Xatu és un Pokémon de tipus psíquic/volador introduït en la segona generació. És l'evolució de Natu.

Etimologia Edit

Igual que Natu, el seu nom podria ser una referència a Atu, un déu asteca. Atu és també el nom del primer home de la mitologia samoana. La «x» podria provenir de exotic, exòtic, per la seva aparició. També podria dir-se que ve de la paraula en anglès "chat",(referint-se a la capacitat d'aquest Pokémon para entendre el llenguatge humà) ja que de vegades la x pot ser usada com ch.

El seu nom japonès, Natio, sembla ser una corrupció lingüística de native (nadiu en anglès).

Biologia Edit

Xatu té habilitats per a predir el futur i veure el passat. Es diu que amb l'ull dret veu el futur i amb l'esquerre veu el passat, se sap que aquesta és la seua activitat favorita. És un Pokémon molt calmat i solitari. També és molt intel·ligent, ja que pot entendre el llenguatge humà i fins i tot pot utilitzar el llenguatge de les banderes si se li ensenya.

És un Pokémon semblant a un lloro pel que s'entén perquè pot aprendre i entendre els llenguatges creats o descoberts pels humans, també entén la majoria dels llenguatges Pokémon. També se sembla a l'estàtua d'un tòtem.

Respecte al seu comportament Xatu tendeix a estar quiet i en silenci durant tot el dia, moltes teories han estat pensades per a explicar aquest comportament. Una d'aquestes teories explica que se segueix veient visions del passat i del futur, i que no es mou a causa de les temors d'aquestes visions de futur en realitat o simplement ha de fer un esforç important per a concentrar-se i no tornar-se boig pel nombre de visions que observa simultàniament. Aquesta és la raó per la qual sempre té els ulls mirant en l'espai sense fixar cap objecte, quasi mai mira en el present.

En la saga Pokémon Món Misteriós, és un profeta, que et diu com anar a determinats llocs i trobar determinats Pokémon, en aquests jocs Gengar sempre contradiu les seves sàvies paraules d'alè.

Amb els seus tremends poders psíquics és capaç de fer veure a les persones escenes del passat com si foren reals i modificar aquestes escenes a voluntat. Amb solament mirar-te als ulls, Xatu pot llegir la teva ment i veure tot el teu passat. És un Pokémon místic i encara té molts misteris que han d'estudiar-se.

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori