Fandom

Pokepèdia

Zapdos

1.066pàgines en
aquest wiki
Add New Page
Discussió0 Share

Zapdos
Imatge de Zapdos
#145 Zapdos
サンダー (Sandā)

Záp-dos
J:236 · H: · S:– · K:

Informació
Espècie: Elèctric
Tipus: Tipus elèctric.gif Tipus volador.gif
Habilitat: Pressió
Pes: 52,6 kg
Alçada: 1,6 m
Grup Ou: No pot criar
Gènere: Sense gènere
Hàbitat: Rar
Color: Groc
Generació: Primera
Petjada: Petjada de Zapdos
Crit: noicon
Ítems: Cap

Zapdos és un Pokémon llegendari de tipus elèctric/volador introduït en la primera generació, és una de les tres aus llegendàries de Kanto.

Etimologia Edit

El seu nom occidental ve de "Zap", onomatopeia comunament usada per a referir-se al so que fa un llamp i dos, per a referir-se a la seua condició de segona au llegendària. Anàlogament, el seu nom en japonès significa "Thunder" (tro) i dos per ser la segona au llegendària.

Hi ha una llegenda de les tribus nadives, les tempestes la provocava el mític ocell thunderbird (ocell del tro) allà on anava hi havia tempestes i trons, bastants semblança a Zapdos.

El seu nom en francès, Electhor, prové d'Electric (Elèctric) i Thor (Déu del Tro de la mitologia nòrdica).

Biologia Edit

Zapdos és uns dels tres ocells llegendaris de Kanto. Es tracta d'una enorme au amb un bec llarg i punxegut amb un plomatge groc i eriçat a causa de els cúmuls d'electricitat que emmagatzema en ell.

Zapdos és un Pokémon solitari i difícil d'albirar, ja que tot just baixa a terra ferma i sol volar amagat entre els nuvolots. Li encanta solcar les tempestes elèctriques per a recarregar el seu cos d'electricitat perquè és un dels Pokémon elèctrics amb major capacitat d'absorció d'electricitat: pot emmagatzemar en l'interior del seu cos i entre el seu plomatge enormes càrregues elèctriques capaces de provocar desastres naturals si són alliberades de forma violenta.

Zapdos és el més irascible i orgullós dels tres ocells llegendaris. Només permet als entrenadors més avançats l'honor de combatre contra ell.

Les descàrregues elèctriques de Zapdos poden arribar a explotar una central elèctrica i destruir grans coses. En els videojocs Zapdos és molt difícil de derrotar ja que els atacs per terra no li afecten gràcies a que és un Pokémon Volador.

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori