Fandom

Pokepèdia

Zekrom

1.066pàgines en
aquest wiki
Add New Page
Discussió0 Share

Zekrom
Imatge de Zekrom
#644 Zekrom
ゼクロム (Zekrom)

zé-krom
J:– · H: · S:– · K:

Informació
Espècie: Negre Pur
Tipus: Tipus drac.gif Tipus elèctric.gif
Habilitat: Terravoltatge
Pes: 345,0 kg
Alçada: 2,9 m
Grup Ou: No pot criar
Gènere: Sense gènere
Color: Negre
Generació: Cinquena
Petjada: Petjada de Zekrom
Crit:
Ítems: Cap
Zekrom és un Pokémon llegendari de tipus drac/elèctric introduït en la cinquena generació. És la mascota del videojoc Pokémon Blanc i la contrapart de Reshiram.

Etimologia del nomEdit

El seu nom, pel que sembla, prové del terme japonès kuromu, que podria traduir-se per "tornar-se negre" o "tenyit amb foscor".

Altra possibilitat seria que vingués d' elektron, paraula grega que es relaciona amb l'electricitat.

Biologia Edit

És el Pokémon Yin, el Pokémon Pur, Pokémon de la imaginació, al contrari de Reshiram, que és el Pokémon Yang, el Pokémon Veraç, Pokémon de la realitat. Se li coneix com el portador dels somnis i l'energia.

Les llegendes conten que ell i Reshiram eren el mateix Pokémon, i que al convertir-se en "dos",van fer cendres la regió Tesèlia. Des de llavors roman adormit fins que se li desperte amb l'ajuda de l'Orbe fosc.

El seu cos està solcat de canals per on flueix la seva energia, i té una cresta en forma de llamp que ix de la part posterior del seu cap i la punta del qual brilla en un color blau. A més, posseeix una turbina elèctrica en la cua per on genera la seva pròpia electricitat. S'alimenta de núvols que després expulsada per a crear tempestes.

Crea electricitat sense parar que arriba fins a voltatges impressionants mitjançant la turbina de la seva cua, i pot arribar a ser molt perillós ja que desprèn molta energia tèrmica producte de les altes temperatures que arriba a arribar a al generar electricitat. El potencial elèctric que posseeix és tan gran que pot produir l'apagada d'una ciutat sencera o descarregar-lo violentament en forma de trons i llamps, destruint tot el que li envolta. Utilitza també aquesta electricitat per a solcar els cels de la Regió Tesèlia, podent arribar a velocitats de fins a 400 km per hora gràcies a la propulsió elèctrica de la seva turbina. Mentre vola, s'amaga en núvols de tempesta que ell mateix genera, i sol causar molts estralls, ja que per on passa va deixant una espècie de deixant fosc que desperta núvols negres carregades de potents tempestes, encara que no ho fa amb la intenció de ferir. Açò afecta al clima, provocant tempestats elèctriques i generant pluges i diluvis que ocasionen inundacions.

Zekrom és un Pokémon molt poderós però alhora no molt violent, solament ataca per a defensar-se o quan és necessari.

El fet que Zekrom siga mascota de Pokémon Blanc, així com Reshiram de Pokémon Negre, dóna per entés l'antic relat que Yin té un poc de Yang així com Yang té un poc de Yin; el mateix passa amb els ulls, ja que Zekrom té els ulls rojos, color que associem amb el foc (tipus secundari de Reshiram), i també el seu aspecte de dimoni, cosa que van associar també amb el foc, mentre que Reshiram té els ulls blaus, color que associem amb l'elèctric (tipus secundari de Zekrom), i també el seu aspecte d'àngel, cosa que relacionem amb els núvols i tempestes. Altre fet que reforça aquesta simbiosi és que l'atac més poderós de Zekrom, Ataque fulgor, usant la paraula fulgor (la qual se sol relacionar amb el foc), igual que l'atac més fort de Reshiram, Flama blava, usa la paraula blava (el qual és el color dels llamps de Zekrom).

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori